Kundansvarig säljare

Linköping, Norrköping, Nyköping
2024-08-23

Brinner du för försäljning, att skapa kundnytta samt har ett intresse för it och digitalisering? Atea växer och söker nu dig som vill arbeta som kundansvarig säljare med fokus på både befintliga och nya kunder i Östergötland. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi. Ta chansen att utvecklas både professionellt och som människa med oss!

Din roll i laget

I rollen som kundansvarig säljare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att sälja Ateas produkter och tjänster. Du får stöd av ett engagerat kundteam som består av allt från konsulter och arkitekter till våra skickliga specialistsäljare. Du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av olika försäljningsaktiviteter.

Dina arbetsuppgifter inkluderar att hitta nya kunder och affärsmöjligheter parallellt med att du utvecklar och stärker relationerna med befintliga kunder. För att kunna erbjuda de bästa lösningarna är det avgörande att du förstår varje kunds unika behov och verksamhet. Du kommer att arbeta kontinuerligt med att utmana och förbättra kundernas IT-miljöer för att skapa mervärde och kundnytta.

Hos oss får du en dynamisk roll där varje dag bjuder på nya utmaningar att lösa tillsammans med ditt team och dina kunder. Denna tjänst utgår från Linköping/Norrköping/Nyköping och du kommer att fokusera på kunder inom den lokala marknaden.

Dina huvudsakliga uppgifter som kundansvarig säljare är:

• Försäljning av Ateas produkter och tjänster

• Utveckla och utmana kunderna för att skapa mervärde och kundnytta

• Identifiera nya kunder och affärsmöjligheter

Ditt team

Du kommer att tillhöra den lokala säljgruppen i Östergötland som består av 5 erfarna kundansvariga som tillsammans arbetar för att skapa mervärde och kundnytta i våra kunders verksamheter med hjälp av it. Du väljer om du vill utgå från vårt kontor i Linköping, Norrköping eller Nyköping.

Din närmaste chef i rollen kommer vara Magnus Gille, Försäljningschef, och egenskaper som präglar hans ledarskap är inkluderande, prestigelös, pålitlig, tydlig och tillitsfull. Han ser självledarskap som en viktig egenskap för medarbetarna i Östergötlands säljgruppering och med detta sagt ser han det som hans uppgift att vara såväl kravställande som stöttande. Vi är ETT lag och vi utvecklar oss själva och våra kunder tillsammans.

Vad vi söker hos dig

För att lyckas i rollen som kundansvarig säljare och trivas hos oss är dina personliga egenskaper avgörande. Denna tjänst passar dig som älskar att skapa och vårda relationer, och som ger ett förtroendeingivande intryck genom att vara väl insatt och leverera vad du lovar. Du har en god förståelse för affärsmässiga principer och kan omsätta dem i praktiken, vilket gör att andra ser dig som en skicklig affärsperson. Du känner dig trygg med att arbeta med kostnader, intäkter, vinst, marknad och avkastning. Dessutom tar du ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver processer framåt.

För att lyckas i tjänsten som kundansvarig säljare bör du ha följande kompetens:

  • Några års erfarenhet från säljande roller inom B2B
  • Flytande svenska och engelska
  • B-körkort och tillgång till egen bil
  • Goda kunskaper inom Office-paketet och CRM

Meriterande är om du har:

  • Erfarenhet från IT-branschen
  • Erfarenhet av lösningsförsäljning, konsultförsäljning eller tjänsteförsäljning
  • Erfarenhet av upphandling och kunskap om LoU

Vårt löfte till dig

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Dina förmåner

Nedan är ett urval av förmåner hos oss. Atea har höga ambitioner, vi vill vara The Place To Be och branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar ständigt med att, på olika sätt, verka för detta. Ateas filosofi om förmåner är att vi är ett lag och därför erbjuder vi alla medarbetare samma utbud.

  • Hybrid arbetssätt med kundens, verksamhetens & medarbetarens behov i fokus
  • Belöning via gemensam kvartalsbonus för samtliga medarbetare
  • Fokus hälsa med engagerade träningsaktiviteter & friskvårdsbidrag på 4 000kr
  • Atea Career Program med möjlighet till karriärutveckling
  • Vi utbildar våra ledare genom ett ledarskapsprogram
  • I vår medarbetarundersökning ligger vi över snittet i branschen på att tänka sig rekommendera Atea som arbetsgivare
  • Aktiespararprogram

Kontakta oss & mer information

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Magnus Gille, Försäljningschef, via magnus.gille@atea.se. Alternativt Daniel Andersson, Talent Acqusition Partner på daniel.b.andersson@atea.se. Med anledning av kommande semesterperiod kan återkoppling på din ansökan eventuellt dröja något längre än vanligt. Ansök redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Nästa steg i processen består av ett kortare telefonsamtal där dina erfarenheter & kompetenser stäms av, du får även höra mer om tjänsten och ställa dina eventuella frågor.

Som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare.

Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering.

Den här rekryteringen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför samtal och mail från rekryterings- och bemanningsföretag.

Varmt välkommen med din ansökan till oss! #LI-HYBRID

 

Stolta


Följ oss i sociala medier
LinkedIn Facebook Instagram Twitter YouTube

 

Linköping, Norrköping, Nyköping
2024-08-23