Retur av produkter

För dig med frågor om retur av produkter. Öppet alla helgfria vardagar mellan klockan 8.00 -17.00. Välj att kontakta oss via telefon eller skicka ett meddelande längre ner på sidan.

Du kan även ringa oss på 020-44 66 00.

Vanliga frågor om retur

Hur registrerar jag ett returärende?

Logga in i Atea eSHOP och gå in under Mina sidor→ Returer (RMA)→ Skapa ny retur. Saknar du inloggningsuppgifter till vår eSHOP registrerar ni ett ärende via denna länk.

Var hittar jag information om mitt returärende?

Logga in på eSHOP, klicka på Mina sidor och välj Returer (RMA).

Jag fick ett paket som var transportskadad, hur gör jag?

Du måste reklamera skadan till oss samma dag som produkten levererats. Glöm inte att fotografera skadorna för att snabba upp processen.

Vid en retur, kommer jag då erhålla en ersättningsprodukt eller kreditnota?

Det går tyvärr inte att svara på generellt, utan olika tillverkare har olika rutiner. Men vi återkopplar till Dig så fort vi får information om detta.

Hur gör jag för att returnera en produkt?

När ärendet är färdigbehandlat skickar vi ut instruktioner som beskriver hur produkten ska returneras.

Kan jag returnera en öppnad vara?

Vi tar ej emot returer med bruten förpackning.

Kostar det något att göra en retur?

Returavgiften är 500 kr.

Får jag fraktsedel när jag skapat ett returärende?

Vid reklamationsärenden förser vi dig med fraktsedlar men vid felbeställningar står du för transportkostnaden.