Technical Account Manager

Karlstad
2024-08-30

Trivs du att arbeta med en variation inom IT och tycker det är extra spännande att arbeta mot olika kunder? Besitter du även ett starkt kundfokus och har förmågan att rådge våra kunder med suveräna IT-lösningar? Då kan det vara dig vi söker som vår nya Technical Account Manager till Karlstad! Vi söker dig som vill jobba som konsult med fokus på att säkerställa leveransen till våra kunder! Här kommer du få arbeta i varierande segment så som operativt, taktiskt och strategiskt!  
 

Din roll i laget

Som Technical Account Manager (TAM) kommer du arbeta nära våra kunder, som en rådgivande partner. Du kommer dels arbeta strategiskt med att driva kunden framåt och hålla koll på kundavtal, samt att det som är sagt inom ramen för avtalet upprätthålls. Du kommer även arbeta taktiskt och vara uppmärksam på nya behov som uppkommer hos kunden för att sedan ta den informationen internt på Atea och komma med nya lösningar. Slutligen kommer du arbeta operativt med att lösa problem och incidenter på en generell nivå i kundens IT-miljö, både inom hårdvara och mjukvara. Vid mer svårlösta problem har du Ateas specialiserade konsulter till ditt förfogande. 


I denna roll är det viktigt att kunna röra sig mellan dessa olika segment som strategiskt, taktiskt & operativt. Du jobbar nära flera olika resurser, bland annat projektledare, kundansvarig säljare och specialistkonsulter. Du agerar spindeln i nätet för leveranser, ser till att projektledare har det som behövs, kommer in med nya behov till säljare, samt bollar lösningar & idéer med dina kollegor internt. Vidare erbjuder vi självklart ett hybrid arbetssätt; där du arbetar både ute hos kund, inne på Ateas kontor, samt hemifrån. Hos oss erbjuds du en utmanande och utvecklande roll där vi utgår från dig och dina styrkor. 

Ditt team

Teamet i Karlstad består av 10 konsulter med varierande kompetenser och erfarenheter där det gemensamma fokuset ligger i att skapa innovativa IT-lösningar som ger våra kunder det bästa möjliga resultatet.  

Du kommer i denna roll att ingå i en mindre supportverksamhet där vi i flera fall är kundens IT-avdelning och hanterar en stor mix av frågor och utvecklande uppdrag. Det är ett härligt gäng som har stor gemenskap och nära till skratt. Hos oss erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.   

Vad vi söker hos dig

I rollen som TAM är det av stor vikt att kunna vara flexibel och hantera många bollar samtidigt då du till stor del kommer vara knutpunkten för många ärenden. I och med att du arbetar väldigt nära flertalet av våra kunder är det även ytterst viktigt att du har ett stort kundfokus och är bra på att bygga långsiktiga relationer & samarbeten. Du bör även vara affärsorienterad och fokusera på kostnader, intäkter, vinst etc. Eftersom rollen till stor del även handlar om att arbeta operativt och hands-on tekniskt så bör du även ha en god problemlösningsförmåga samt kunna analysera olika behov & risker. 

För att kunna balansera alla dessa olika ansvarsområden ser vi även att det är av stor ynnest att du är ansvarstagande och självgående. Du kommer behöva planera ditt arbete, strukturera upp ditt arbete och driva dina processer framåt. 

För att lyckas i rollen som TAM ser vi att du har: 

- Ett antal års arbetslivserfarenhet inom det tekniska området. 

- Goda systemkunskaper inom Microsoft 365, Microsoft Azure och Active Directory  

-God kunskaper inom Microsoft OS (Windows 10 & 11)  

- Talar och skriver svenska och engelska på en mycket god nivå. 

- B-körkort. 

Det är även meriterande om du har: 

-Erfarenhet från konsultbranschen 

-Erfarenhet inom säkerhet och certifaktshantering

-Certifiering inom Microsoft 365, Azure eller andra relevanta certifieringar

-En utbildning som grund för din kompetens, tex, akademisk utbildning eller yrkeshögskola

 

Vårt löfte till dig

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Kontakta oss & mer information

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Peter Alfredsson, Konsultchef, via peter.alfredsson@atea.se, alternativt Molly Benner, Talent Acqusition Partner, via molly.benner@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därmed redan idag! Med anledning av kommande semesterperiod kan återkoppling på din ansökan eventuellt dröja något längre än vanligt. Ansök redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  


Nästa steg i processen består av ett kortare telefonsamtal där dina erfarenheter & kompetenser stäms av, du får även höra mer om tjänsten och ställa dina eventuella frågor. 
Som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare. 
Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering. 

Varmt välkommen med din ansökan till oss! 

#LI-HYBRID

Stolta


Följ oss i sociala medier
LinkedIn Facebook Instagram Twitter YouTube

 

Karlstad
2024-08-30