Är du en lagspelare och vill bidra med din kompetens? Vill du ta din egna utveckling och teamet till nästa nivå? Just nu söker vi på Atea Göteborg dig som vill jobba som onsite supporttekniker med fokus på service och support. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Kom och jobba med oss – det blir riktigt kul!
Din roll i laget
Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. Inom vår gruppering hjälps vi åt och stöttar varandra. Vi delar samma IT-intresse och delar de kunskaperna vi har med varandra. Vi är övertygade om att detta skapar en trivsam arbetsmiljö och att det bygger ett härligt team samt att det är ett mycket bra arbetssätt är sprida kompetensen effektivare inom teamet.
I rollen som onsite supporttekniker på Atea ansvarar du för att hjälpa kunder i deras IT-miljö med installation, leveranser, support och felsökning. Du får en varierande roll som innebär att du kommer få jobba i kundens servicedesk och hjälpa användare via telefon, mail och via ärendehanteringssystem. Du kommer även vara med i ett rullande schema där du jobbar onsite och hjälpa användare i deras arbetsmiljö. Tjänsten kommer att vara på plats hos vår kund centralt placerad i Göteborg på heltid.
Vad söker vi hos dig?
Vi tror på dig och dina personliga egenskaper – som också är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som onsite supporttekniker ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare dina processer. Du bör vara lösningsorienterad och kunna arbeta bra med andra i team.
För att lyckas i tjänsten som onsite supporttekniker ser vi att du har följande:
Meriterande för tjänsten är kunskap inom DNS, WDS, SCCM(MECM), SCOM, OP5 och PowerShell.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.
Kontakta oss
Vi hoppas du vill bli en i teamet! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jimmy Cissig, Konsultchef, via jimmy.cissig@atea.se eller Johan Grotenfelt, Teamleader via johan.grotenfelt@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan idag!
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!