Namn: Steven Johansson
Befattning: Key Account Manager
Ålder: 39
Jobbat på Atea sedan: 2018
Atea med tre ord: Enreprenörskap, kompetens och kultur
Brinner för på fritiden: Familj, träning och fotboll
Hur ser vardagen ut för dig som Key Account Manager?
Jag jobbar med större kunder inom den privata sektorn, förändringsbenägna aktiebolag som vill ha en partner. Som Key Account Manager är man bryggan mellan kunderna och Atea. Mitt ansvar är både strategiskt och operativt, att titta på trender, ROI och förväntansmodeller och att hitta lösningsförslag till kunden. Vi har också många interna möten och min vardag är väldigt varierad.
Vilka kunduppdrag är roligast att jobba med?
Komplexa solution selling-uppdrag, där jag får möjlighet att utveckla både mig själv och kunden. Att göra en förändring hos kunden på deras arbetssätt och få ett genomslag där man kan se en markant skillnad. Jag gillar också att underlätta för mina kunder och få dem att fokusera på rätt saker.
Vad tycker du har varit mest utvecklande under dina år på Atea?
Kundrelationerna – att kunderna utmanar mig och ställer en hög förväntan på mig. Jag gillar också internutbildning, är nyfiken och vill utveckla mig ytterligare inom komplex tjänsteförsäljning.
Hur hanterar du utmaningar i din roll?
Genom reflektion, att samla information via berörda människor internt. Men framförallt är det avgörande att ha en öppen och transparent dialog med kunden.
Vad tycker du är specifikt med Atea?
På Atea är det möjligt att vara en entreprenör som driver affärer. Jag gillar också kulturen - vi är ett lag och inte ett jag. Vi hjälps alltid åt och kamratskapen är stor.