Möt Linda, Account Manager

Linda Holmberg, Account Manager

Namn: Linda Holmberg

Befattning: Account Manager

Ålder: 38

Jobbat på Atea sedan: maj 2022

Atea med tre ord: Inkluderande, helhetsleverantör och värdegrund

Brinner för på fritiden: Träning (gärna styrkelyft), min familj samt mat och vin

 

Hur ser vardagen ut för en Account Manager?
Min vardag handlar mycket om kundteamsarbete. Jag utarbetar kundplaner tillsammans med mina kunder, ser över årsplanering och gör kvartalsavstämningar. Det är viktigt att hålla sig ajour om vart kunden är på väg för att kunna uppdatera våra kunderbjudanden och försöka hitta nya möjligheter. Det blir mycket möten - strategiska, taktiska och operativa - såväl externt som internt.

Vilka kunduppdrag är roligast att jobba med?
Jag gillar uppdrag där vi är en självklar samarbetspartner, där vi har byggt upp ett förtroende som gör att kunden rådfrågar oss när den står inför nya utmaningar. Jag jobbar bara mot den privata marknaden, med framförallt små och mellanstora kunder. Det är en härlig mix av allt från bostadsbolag till tillverkningsindustri och teknik. Och kundernas kunskap varierar från låg nivå till specialister. Jag tycker det är spännande att anpassa mig till kundens nivå.

Vad har bidragit mest till din utveckling hittills?
Jag gillar utmaningar och när situationen ställs på sin spets. Det är viktigt att vara nyfiken för att förstå kundens behov. Man utvecklas genom att hitta rätt möjligheter för att lyckas leverera det som kunden efterfrågar.

Du är relativt nyanställd, vad fick dig att välja just Atea som arbetsgivare?
Kulturen och värdegrunderna. Atea har rykte om sig att verkligen leva upp till sin kultur. Och det gäller alla, oavsett i vilken roll du befinner dig. Det är laget före jaget, man arbetar tillsammans för att det är så man når framgång. Jag uppskattar också att vi inte har provisionsbaserade löner. Kunden ska kunna känna sig trygg med att den får den bästa lösningen i alla lägen.

Var ser du dig själv om fem år?
Jag är kvar på Atea, har utvecklats och kan se hela Ateas portfölj - den är så stor att det tar tid att lära sig allt. Skulle vilja arbeta mer nationellt och jobba med större kunder, där vi kan vara en heltäckande leverantör. Jag vill även fortsätta att utvecklas tekniskt, som kollega, och kunna driva större teamleveranser mot ett gemensamt mål.