Laddar meny

Atea i Malmö

Atea Malmö består av drygt 200 medarbetare med bred erfarenhet av innovation och it-lösningar. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag.

Vi har ett heltäckande erbjudande inom it -infrastruktur och hoppas att vi kan spela en viktig roll på våra kunders digitaliseringsresa - tillsammans bygger vi Sverige med it.

Läs mer om Atea | Våra tjänster och lösningar

Adressuppgifter

Roskildevägen 1B
211 47 Malmö

Kontakta oss

Magnus Westring
Regionchef
magnus.westring@atea.se
Pelle Svensson
Försäljningschef Private
pelle.svensson@atea.se
Lotta Håkansson
Konsultkoordinator
lotta.hakansson@atea.se
Christer Wejnerup
Chef Innesälj
christer.wejnerup@atea.se
Anna Svensson
Konsultkoordinator
anna.svensson@atea.se

Jonas Aschan Elmquist

Ålder: 33

Roll på Atea: Teamlead Technical Account Manager

År på Atea: 7

Kopplar av med: En löprunda och/eller en podd

Digital pryl jag inte klarar mig utan: Karaokemaskinen

Atea med tre ord: Framåtanda, kvalitetsorienterat och lagkänsla

Jonas Aschan Elmquist

Vad gör en Technical Account Manager på Atea?

En Technical Account Manager fungerar som en proaktiv kraft för sina kunder och har alltid övergripande tekniskt kunskap kring sin kunds it-miljö. Vi är med i den dagliga it-verksamheten och hjälper våra kunder att identifiera brister och förbättringspotential, samt stöttar dem i mer eller mindre alla delar av införandet av nya it-lösningar. En Technical Account Manager är för mig någon som är bra på att lyssna på sina kunders behov men samtligt inte är rädd för att utmana när det krävs.

 Atea bygger Sverige med it. Hur skulle du säga att du bidrar till detta i ditt jobb?

Våra kunder ser oss som en naturlig partner i utformandet deras it-roadmap och vi hjälper kunden med implementationen av dessa projekt. Vi ser till kundens intressen och presenterar relevanta lösningar med hög verksamhetsnytta. Det är ett stort ansvar som kräver att vi alltid är uppdaterade på nya trender och möjligheter.

Nämn tre roliga saker med ditt jobb?

Att få vara en starkt drivande part i att utveckla mina kunders it-miljö. Rollen är oerhört bred och utvecklande. Det låter som en klyscha men det är verkligen nya utmaningar varje dag och jag får träffa massor av människor och breddar nätverket hela tiden.

Vilka utvecklingsmöjligheter ser du på Atea?

Jag skulle vilja säga att det är helt upp till en själv. Har du ambitionen att lära dig något nytt så är min erfarenhet att Atea kommer stötta dig på resan. Hos Atea finns en anda av att vi vill mer och den genomsyrar hela bolaget, så även personlig utveckling.

Marcus Larsson

Ålder: 32

Roll på Atea: Service Level Manager

År på Atea: 14

Kopplar av med: Ett tungt träningspass eller en bra film

Digital pryl jag inte klarar mig utan: Mobilen

Atea med tre ord: Lagkänsla, kompetens och nytänkande

Marcus Larsson

Vad gör en Service Level Manager på Atea?Som Service Level Manager får jag dagligen jobba nära våra olika lösningsgrupper för att se till så vi möter och levererar enligt våra avtal. Förbättring och optimering av det operativa arbetet i samråd med kund och en nära relation är några av de viktigaste aspekterna i arbetet. En tjänst där jag får vara involverad från presale, strategi och design, till införande och den dagliga leveransen.

Atea bygger Sverige med it. Hur skulle du säga att du bidrar till detta i ditt jobb?

Att se till så våra kunder känner en trygghet i sitt samarbete med Atea, så de kan fokusera på det dem är bäst på.

Nämn tre roliga saker med ditt jobb?Samarbetet med våra olika interna grupperingar. Vara med och driva våra kunders utmaningar till lösningar och att hela tiden få utvecklas.

 Vilka utvecklingsmöjligheter ser du på Atea?Min resa på Atea började för 14 år sedan som teknikkonsult och har igenom utbildningar och erfarenhet gått vidare först inom serverdrift och nu senast inom it management, där ITIL (Information Technology Infrastructure Library) blivit en ny väg att fördjupa mig längs. Som Teamleader inom olika grupperingar har jag fått vara med att utveckla både mig själv och gruppen, vilket är något jag brinner för.

I Region Syd har vi ett gäng duktiga it-generalister som har rätt inställning och driv och som har fått möjlighet att ta del av våra skräddarsydda kompetensutvecklingsprogram inom olika affärsområden, bland annat kommunikation, it-säkerhet, projektledning och datacenter.

Läs mer om programmet här och vad några medarbetare tycker

Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer