Specialisten förklarar

Reportage 0001-01-01
Fyra snabba frågor och svar om Atea Anywhere med en av våra specialister, Emma Hallin.

Vilka företag passar Atea Anywhere för?

Alla organisationer som vill ha ett enkelt verktyg för videomöten, men som inte vill investera i egen infrastruktur. Atea kan tekniken och kunderna kan sin verksamhet. Båda parter fokuserar på det de kan bäst.

Hur resonerar de som väljer Atea Anywhere?

De vill ha en enkel och modern molnvideotjänst som alltid är ”upp to date” med möjlighet att lägga till nya funktioner när man vill och en support som alltid är tillgänglig när behov uppstår.

Vilka är de främsta fördelarna med videomöten enligt kunderna?

De tycker att videomöten är ett bra komplement till det fysiska mötet och upplever att möten med medarbetare, kunder och samarbetspartners ofta blir effektivare när det sker visuellt. De upplever också att det är lättare att faktiskt hitta tid för ett möte. Specifika fördelar med just Atea Anywhere är att det är lättillgängligt och enkelt att använda. Dessutom är det både miljövänligt, samt kostnads- och tidseffektiv eftersom det innebär färre resor för medarbetarna. 

Hur får man alla att börja använda tjänsten?

Det är viktigt att ledningen förankrar hos medarbetarna vad det finns för fördelar med videomöten och varför man väljer att använda just Atea Anywhere. Utöver det är det så klart viktigt att alla i ledningen föregår med gott exempel och själva använder tjänsten, först då kommer medarbetarna att följa efter.

Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer