Tillbaka till Om Atea
bästa kundupplevelsen På vårt sätt

Sveriges bästa kundupplevelse i sikte

Vi vill skapa en värdefull kundupplevelse för dig, varje dag. För att lyckas arbetar alla våra 2 400 medarbetare ständigt och aktivt med hur de utifrån just sin roll på Atea kan bidra till det lilla extra för dig och din verksamhet.

Så ska Atea nå den bästa kundupplevelsen

De ska inte bara bli bäst i branschen – de ska bli bäst i Sverige. Ateas vd Carl-Johan Hultenheim ger sig inte förrän bolaget har de nöjdaste kunderna. Och den nivån av kundnöjdhet krävs om Atea ska kunna leda den digitaliseringsresa som är nödvändig för såväl företag som för hela samhället, hävdar han.

Så fungerar vårt arbete

Utmana oss

”För att vi ska lyckas måste vi förstå våra kunder bättre än tidigare, något som i sin tur kräver att vi får ett högre förtroende från dem. Det kan vi bara få om vi utvecklar kundupplevelsen.”

— Carl-Johan Hultenheim, vd Atea Sverige

Så jobbar rekordkontoret för nöjdare kunder

Med ett fokus som börjar hos kunden men inte missar den interna organisationen är Ateas Växjö-kontor det som har kommit längst i arbetet med att öka kundnöjdheten. Åtminstone enligt den senaste uppföljningen.

Så gör Växjö-kontoret

Fakta om förändringsarbetet 

  • Kundnöjdhetsprogrammet omfattar alla medarbetare likväl som Ateas samtliga kunder.  
  • Programmet startade 1 januari 2016 och avslutas 31 december 2018.
  • Varje team (240 team) sätter upp sina mål kopplade till företagets totala målbild.
  • Varje medarbetare genomför sina egna aktiviteter för en bättre kundupplevelse. Aktiviteterna presenteras på veckovisa teammöten
  • Hittills har över 100 000 aktiviteter genomförts. 
  • Ett mätetal som används är NPS (Net Promoter Score). Det anger hur stor andel av kunderna som vill rekommendera Atea till andra.  
Tillbaka till Om Atea
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer