Hoppa till huvudinnehåll

Koordinator kompetensutveckling

Stockholm
2022-06-30

Brinner du för att planera, koordinera och administrera? Får du energi av att se andra växa och utvecklas? Vill du vara med och säkerställa att vi tar rätt certifieringar inom vårt affärsområde? Då är du den vi söker!  
 

Din roll i laget  

Uppdraget innebär ansvar för att planera, koordinera och administrera genomförandet av certifieringar inom affärsområdet Hybrid Platforms på Atea. I rollen som administratör för kompetensutveckling kommer du att arbeta nära affärsområdet i våra regioner och sköta ”handskakningen” med konsultchefer och konsulter för att säkerställa att Atea bibehåller högsta eller rätt partnerstatus inom utpekade partnerprogram.  

Uppdraget innefattar att sköta administrationen i olika system för att tillse att vi ligger i linje med förväntningarna enligt tillverkarnas partnerprogram och vårt affärsområde. Du säkerställer att vi arbetar enligt processer och rutiner på ett effektivt sätt samt fångar upp kraven som inkommer från vår enhet Strategiska Partners och koordinerar resurstillsättningen med våra regionala kontakter. Under ditt ansvar ligger också att boka och hålla i möten med rätt individer i regionerna för att tillse att resurser allokeras i god tid innan deadline, och du samarbetar med kompetensansvariga för att upprätthålla relevant information kring olika certifieringsspår och kompetenser i Atea Learning och andra stödsystem. Du är också behjälplig med att lokalisera certifieringar och kompetenser i våra stödsystem i regionala förfrågningar och ta ut rapporter på status för våra olika initiativ samt redogöra för dessa i ledningsgruppen för Hybrid Platforms.   
 

Vad söker vi hos dig?

Du är en person som alltid har koll på läget! Du älskar struktur och arbetar med att lägga och följa upp planer enligt angivna krav, samt har förmågan att anpassa dessa då förutsättningarna ibland förändras. Kanske har du tidigare arbetat med utbildningskoordination i någon form och har erfarenhet av att arbeta med kompetensutveckling? Oavsett bakgrund är du en fena på att arbeta självständigt och har förmåga att självständigt strukturera upp och driva ditt arbete mot uppsatta mål. Du är kommunikativ och lösningsorienterad med vana av att arbeta mot både korta och långa deadlines.  

 Teamet du kommer att arbeta har som uppgift att stötta och driva den strategiska och taktiska inriktningen inom vårt affärsområde Hybrid Platforms och består av en Lead Architect, fyra Concept Managers (erbjudandeansvariga) och två Competence Area Developers (kompetensansvariga).  

 

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta Nina Karlsson, Affärsområdeschef Hybrid Platforms via telefonnummer 072 515 38 62 alternativt nina.karlsson@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll av slutkandidat. Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen för alla människor, då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering. Varmt välkommen med din ansökan! 

Stockholm
2022-06-30
Tillbaka till Karriär