Kundansvarig till Atea i Borlänge

Borlänge
2020-06-21

Är du en lagspelare som brinner för att skapa kundnytta? Är du intresserad av it och digitalisering? Just nu söker vi på Atea i Borlänge dig som vill jobba som kundansvarig med fokus på våra kunder i regionen. Vi är svenska landslaget i informationsteknologi!

Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar ett personligt ansvar och sätter laget före jaget. För oss är det därför viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar. Atea Borlänge består av ett 60-tal medarbetare i en härlig mix av olika kompetenser. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag. Vi söker ständigt efter nya talanger som kan vara med och bidra till våra kunders och vår framtida utveckling och tillväxt. Vi på Atea har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och lyckas med stor framgång tack vare modiga medarbetare.

Dina arbetsuppgifter  

Som kundansvarig kommer du att utgå från vårt kontor i Borlänge och äga ansvaret för affärsrelationen med några av Ateas strategiska kunder i länet. Du kommer att verka som en ambassadör för hela Ateas erbjudande av produkter och tjänster. I din roll får du möjlighet att tillsammans med oss verka för ansvarstagande utveckling samt vara med och påverka branschen globalt att agera mer hållbart. Du kommer i dina affärsrelationer att föra kunddialoger med it-beslutsfattare och verksamhetsansvariga i kundernas organisationer. För oss är dessa möten en framgångsfaktor. Genom att förstå kundens kärnverksamhet kan vi erbjuda/rekommendera lösningar inom it som bidrar till mervärde och kundnytta. Till din hjälp har du den lokala säljgrupperingen och de effektiva kundteam som du bemannar och leder, dessa innefattar allt från konsulter och arkitekter till våra kvalificerade specialistsäljare.

Du ansvarar för att etablera och förvalta kundplaner samt planera, genomföra och följa upp identifierade försäljningsaktiviteter. I dina uppgifter ingår även att identifiera nya kunder och affärsmöjligheter men även utveckla befintliga kundrelationer. Ett etablerat ”framgångsnätverk” är en viktig del i din roll då du kommer att samverka intensivt inom Ateas organisation. Du kommer dessutom att samverka med strategiska partners och leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

-Förstå kundens affär och marknaden kunden agerar på
-Säkerställa kundnöjdhet och att målen enligt kundplan uppnås
-Leda, inspirera, motivera och följa upp Ateas kundteam och säkerställa en positiv utveckling av affärsrelationen
-Etablera och följa upp kundplaner
-Skapa och etablera långsiktiga relationer med nyckelpersoner hos kunden
-Skapa och etablera långsiktiga relationer med Ateas strategiska partners
-Föra ut information om Ateas erbjudande samt svara på upphandlingar från kunder

Din profil

För att lyckas som kundansvarig är du affärsmässig, självständig, utåtriktad och har en förmåga att få med dig både kunden och den interna organisationen. Du har en passion för affärsmannaskap och förmåga att identifiera affärsmöjligheter genom att förstå kundens kärnverksamhet. Att inge förtroende är viktigt likväl som att kunna hantera förhandlingar kring affärsmässiga villkor. Förmåga att uttrycka sig professionellt och övertygande i både tal och skrift på såväl svenska som engelska är ett krav. Andra viktiga egenskaper är förmåga att skapa struktur för att kunna driva affärsmöjligheter från början till slut och samtidigt koordinera andras arbeten för att säkerställa ett högkvalitativt slutresultat. Du bör ha övergripande verksamhetsförståelse samt erfarenhet av att arbeta med kostnader, intäkter, vinst, marknad, avkastning, produkter/tjänster. Du behöver även ha god kunskap inom it-infrastruktur för att kunna föra dialog inom it-området och digitalisering på såväl lednings- som operativ nivå (praktisk teknisk kompetens krävs ej). Vi ser gärna att du har erfarenhet av långsiktiga kunddialoger inom it. Saknar du erfarenhet av försäljning ser vi gärna att du har erfarenhet av projektledning eller liknande. Vi tror också att du har ett gott nätverk inom regionen. B-körkort är ett krav i den här rollen.

Vårt erbjudande!

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag!

Ansök och bli en av oss

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jenny Axelsson på jenny.axelsson@atea.se alternativt 0243-24 89 68. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll av slutkandidat. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Borlänge
2020-06-21
Tillbaka till Karriär
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer