Affärsstöd/Business support

Stockholm
2019-05-31
Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Kista dig som vill jobba som Affärsstöd (Business support) med fokus på förvaltning av vår produktförsäljning. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi. 
 
"På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia, IT Arkitekt på Atea 
 
Din roll i laget 
I rollen som Affärsstöd (Business support) stödjer du ansvarig säljare i förvaltningen av den produktbaserade försäljningen på Ateas kunder, huvudsakligen inom administrativa områden såsom hantering, uppföljning och rapportering av beställningar. Du skapar offerter och tar fram försäljningsresultat. Du säkerställer en väl fungerande leverans, upprätthåller relationer med kunder och leverantörer samt agerar produktrådgivande. 
 
Arbetet sker i huvudsak via telefon/chatt, e-post och ärendehanteringssystem.  
 
Du är utpekade kunders primära kontaktperson för dagliga frågor med ansvar för bl.a. leveransuppfölning och underhåll av kundanpassad inköpsportal. 
 
Du som person är en affärsmässig relationsskapare. Du ser möjligheter och är inte rädd för att ta initiativ. Du har god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer då arbetet kräver samarbete med både kunder, leverantörer och kollegor internt inom Atea.  
 
Som Affärstöd arbetar du organiserat med en bra struktur, du är effektiv och analytisk för att skapa mervärde och möjligheter för dina kunder. 
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Affärsstöd är:  
  • Ansvara för kvalitet i produktleveransen 
  • Proaktiv hantering av kundärenden  
  • Produktrådgivning  
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.  
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande personliga kompetenser: 
Du har ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Du är driven i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas som Affärsstöd behöver du:  
  • Erfarenhet av Innesälj/kundservice/Business support 
  • Generell kunskap om IT-produkter 
  • Goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift 
  • Goda kunskaper i Officepaketet 
  • En hög servicekänsla 
Meriterande egenskaper inkluderar: 
  • Erfarenhet av Microsoft Navision 
  • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem (Microsoft Dynamics) 
  • Utbildning inom IT 
  • Erfarenhet inom IT-försäljningsbranschen  
Vill du bli en del av landslaget? 
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Imbro Chef Affärsstöd, via sofia.imbro@atea.se alternativt telefonnummer 08-752 14 75  
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  
 
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
 
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare. 
 
Varmt välkommen med din ansökan! 
 
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Stockholm
2019-05-31
Tillbaka till Karriär
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer