Laddar meny

Process Manager

Stockholm
Sista ansökan 2017-10-27

Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur  
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.  
 
Atea i Service Excellence inom Atea Infrastructure Services
Atea Service Excellence består av en härlig mix av olika typer av individer med olika kompetenser. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag. Vi söker nu fler lagkompisar som kan komplettera oss i vår framtida utveckling. 
 
Din roll i laget 
Befattningen som Process Manager innebär att leda det dagliga utförandet av de ITIL baserade processerna både internt och i samverkan med våra kunder. I din roll erbjuds du möjligheten att arbeta med Incident, Problem, Change eller Request Fulfillment processen. Ditt huvudfokus kommer initialt att vara kopplat till Problem Management varvid vi gärna ser att du har praktisk erfarenhet av att leda arbete inom Problem Management processen. 
 
Du kommer att tillhöra ett mycket erfaret ITSM team inom Atea Infrastructure Services som både förvaltar och utvecklar ITSM processerna.  
 
Vi ser gärna att du har ledarskapserfarenhet med förmåga att arbeta i och att motivera ett team. Som person är du analytisk, noggrann och handlingskraftig med en god kommunikativ förmåga och kan tydligt uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. En stark lagkänsla med hög servicenivå är viktiga kvalitéer då du kommer att arbeta inom Atea Infrastructure Services och med våra kunder. Vi söker dig som vill ha ordning och struktur med öga för detaljer, men även för helheten. 
 
För att lyckas som Process Manager behöver du:  
• Gedigen erfarenhet av ITIL (Change-, Release-, Problem- och Incident Management) 
• Analytisk förmåga kombinerat med hög energi och stark drivkraft 
• Minst 5 års erfarenhet av arbete inom IT och Outsourcing 
• Minst ITIL Foundation Certifierad 
• Eftergymnasial utbildning 
 
Meriterande egenskaper inkluderar: 
• Du har haft kontakt och insikt i Ateas produkter och Tjänster sedan tidigare 
• Har en pedagogisk personlighet 
 
Vårt erbjudande till dig 
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.  
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?
 
Ansök och bli en av oss 
Skicka in din ansökan redan idag via ansök nu knappen! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 27 oktober. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta johan.ovegard@atea.se telefon: +46 40 31 42 81 eller patrik.adler@atea.se telefon: +46 44 26 96 03. 
 
Välkommen till Atea!  
 
 
Ateakoncernen, med verksamheter i hela Norden och Baltikum, har 6 500 medarbetare och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på ca 27,9 miljarder norska kronor och är noterad på Oslo Börsen. 
 
 
 
Sök tjänsten
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer