Lär känna Dennis Karlsson

Konsulttekniker inom support och drift.

Efter att ha studerat IT sökte jag 2014 mitt första jobb inom branschen som servicedesktekniker där jag arbetade med fjärrsupport inom vården. Jag hamnade sedan på Atea genom att en vän som redan jobbade där talade gott om bolaget och tipsade mig om en tjänst som konsult. Jag fick snabbt ett spännande uppdrag hos en av våra kunder inom försäkringsbranschen som pågick i tre år. Under den tiden hann jag jobba brett inom support och drift hos flera andra kunder i varierande projekt.

Jag sitter med alltifrån Office 365-migreringsprojekt, Windows 10-uppgraderingar till felsökning, hårdvaruhantering, utbildning och rådgivning. Men jag har även fått sitta i lite mer komplexa uppdrag inom SCCM och Exchange. Under min tid på Atea har jag också agerat team leader och utbildat våra nya kollegor för att vi tillsammans ska kunna ge kunden den bästa möjliga supportupplevelsen. Det finns en stolthet att jobba hos Atea framförallt känns det genom den positiva feedback som vi får från våra kunder, det gör mitt jobb extra roligt.

Jag är väldigt social och gillar att träffa nya människor, det bidrar till att jag trivs att jobba som konsult. Men det är nog framförallt omväxlingen, både i variation av kunder, branscher och uppdrag som är roligast. För mig som konsult är det också viktigt att ha möjligheten att bredda mig och kunna påverka min egen utveckling. Det jag gillar med Atea är att man har mycket frihet och förtroende i sin roll både från bolaget och våra kunder och det lönar sig att göra sitt yttersta. När jag började känna att jag ville utvecklas och specialisera mig inom Office 365 så uppmuntrades jag till det och fick inom kort påbörja en specialistutbildning. Min chef stöttar mig att hitta spännande uppdrag med den inriktningen och jag deltar nu i ett stort projekt hos en av våra industrikunder i en Office 365-leverans.

Jag är småbarnspappa till två pojkar som ger mig mycket energi som jag kan ta tillbaka till jobbet och det är viktigt för mig att jobb och familj fungerar. Vi har en stark företagskultur på Atea och jag vet inget annat bolag i samma storlek som Atea som ger en sådan familjär känsla vilket gör att vi har stor förståelse för varandras vardagsliv. ”Laget före jaget” är starkt etablerat vilket jag tror beror på att värdeorden skapats själva av oss anställda.