Hoppa till huvudinnehåll

Vad är Atea Cloud Portal?

Atea Cloud Portal är en portal för försäljning av mjukvara som tjänst. Portalen används av kunder i alla Atea-länder och gör det enkelt för er att administrera och konsumera mjukvara och molntjänster.

Varmt välkommen till detta webinar där vi erbjuder dig som migrerad kund till Atea Cloud Portal en guidning till portalen. Här kommer vi bla visa hur en beställning och förnyelsen sköts i Atea Cloud Portal.

OBS, webinariet hålls på engelska.

Talare: Mareks Manguzis, Atea

Har du några frågor eller funderingar, är du välkommen att höra av dig till: Mahdi Ayach mahdi.ayach@atea.se

Varmt välkommen och hoppas att vi ses den 30 maj

 

Atea Cloud Portal erbjuder funktionalitet där du kan:

  • Beställa och förändra prenumerationer.
  • Ta del av användarbaserade rapporter och kostnader per abonnemang.
  • Få en samlad bild av fakturor och transaktioner.

 

Vad innebär en migrering för er organisation?

  • Ni har möjlighet att göra beställning av Adobelicenser.
  • Inget behov av flera system – Ni kan öka eller minska era Adobe-licenser direkt via Atea Cloud Portal.

 

Öka din produktivitet

  • Ersätt er manuella process med en enda automatiserad beställningsprocess. Inga fler tidskrävande inköpsorder eller datainmatning.

 

Managering och tilldelning av licenser

  • All managering och tilldelning av licenser kommer att ske via Admin Console liksom tidigare.

 

Automatiserad förnyelseprocess

  • Med en automatiserad förnyelseprocess förnyas era licenser ett år till utan att ni behöver göra någonting. (Ni kan välja att bocka av automatiserad förnyelseprocess genom att kontakta oss eller göra det via Atea Cloud Portal).
Tid för event
30/5 2024, 13:00 - 14:00
Sista anmälningsdag
29/5 2024
Målgrupp
För kunder som är migrerad till Atea Cloud Portal
Stad
Online
Kostnad
Kostnadsfritt