Marcus Larsson
Ålder: 32
Roll på Atea: Service Level Manager
År på Atea: 14
Kopplar av med: Ett tungt träningspass eller en bra film
Digital pryl jag inte klarar mig utan: Mobilen
Atea med tre ord: Lagkänsla, kompetens och nytänkande
Vad gör en Service Level Manager på Atea?Som Service Level Manager får jag dagligen jobba nära våra olika lösningsgrupper för att se till så vi möter och levererar enligt våra avtal. Förbättring och optimering av det operativa arbetet i samråd med kund och en nära relation är några av de viktigaste aspekterna i arbetet. En tjänst där jag får vara involverad från presale, strategi och design, till införande och den dagliga leveransen.
Atea bygger Sverige med it. Hur skulle du säga att du bidrar till detta i ditt jobb?
Att se till så våra kunder känner en trygghet i sitt samarbete med Atea, så de kan fokusera på det dem är bäst på.
Nämn tre roliga saker med ditt jobb?Samarbetet med våra olika interna grupperingar. Vara med och driva våra kunders utmaningar till lösningar och att hela tiden få utvecklas.
Vilka utvecklingsmöjligheter ser du på Atea?Min resa på Atea började för 14 år sedan som teknikkonsult och har igenom utbildningar och erfarenhet gått vidare först inom serverdrift och nu senast inom it management, där ITIL (Information Technology Infrastructure Library) blivit en ny väg att fördjupa mig längs. Som Teamleader inom olika grupperingar har jag fått vara med att utveckla både mig själv och gruppen, vilket är något jag brinner för.