Möt Josefine, Funktionschef Service Delivery Managers

Josefine Andersson, Funktionschef Service Delivery Managers

Namn: Josefine Andersson

Befattning: Funktionschef Service Delivery Managers

Ålder: 48

Jobbat på Atea sedan: 1 oktober 2021

Atea med tre ord: Glädje, Samhörighet, Kundfokus

Brinner för på fritiden: Trädgård - är nördig med att odla tomater. Och så älskar jag att cykla!

Vad innebär din roll som funktionschef?
Vi inom SDM (Service Delivery Management) är navet på Atea inom Managerade tjänster och ansiktet utåt mot kund.

Mitt främsta ansvar är att se till att vår SDM-funktion säkerställer att vi levererar enligt avtal, att vi upprätthåller den kvalitet som våra kunder förväntar sig och att vi skapar ett mervärde.

Vi driver initiativ och gör djupare kundintervjuer två gånger om året. Resultatet ligger sedan till grund för den fortsatta processen mot kundnöjdhet och relationsskapande, såväl externt som internt, över olika funktioner och roller.

Som funktionschef säkerställer jag också att mina medarbetare är belagda och har ett övergripande ansvar för att det flyter på inom teamet. Och jag träffar ofta våra kunder.

Hur ser samarbetet ut inom ditt team?
De flesta i mitt fantastiska team är seniora och många har ledarbakgrund. Vi har dagliga kontakter digitalt över teamschatten, där vi ställer frågor, diskuterar och stöttar varandra. Målet är att upprätthålla SLA (Service Level Agreements), att hålla det vi lovar. Vi har också månadsvisa uppföljningar och operativa kundmöten, där vi säkerställer att vi lever vi upp till förväntningarna.

Vilka tidigare erfarenheter har lett dig till din nuvarande roll?
Jag jobbade i 20 år på ett annat it-företag, men med större fokus på Servicedesk/Digital Workplace. Var sugen på någonting nytt och då flera tidigare kollegor börjat jobba på Atea, fick jag höra mycket gott om stoltheten och de mjuka värdena.

Jag började som Service Delivery Manager och i april i år tog jag över rollen som funktionschef i gruppen. Jag har alltid varit nyfiken och älskar att jobba!

Vad tycker du gör Atea unikt som företag?
Atea är företaget med det stora hjärtat! Ett medmänskligt och personligt företag med stort kundfokus, där alla tar ansvar och möter kunden tillsammans. Vi kan verkligen konsten att kraftsamla i andan med laget före jaget. Kulturen, att vi hjälps åt tillsammans oavsett var vi finns inom koncernen, är unik. Och det är sällan långt till nästa led och beslut.

Var ser du dig själv om fem år?
Min resa fortsätter inom Atea, antagligen i en ledarroll. Vi är i en spännande fas just nu och det finns så otroligt mycket spännande att göra. Har redan fått förmånen att prova olika uppdrag, vilket är både kul och berikande.