Möt Andreas, Manager Onboarding AMS

Andreas Svahn, Manager Onboarding AMS

Namn: Andreas Svahn

Befattning: Manager Onboarding AMS (AMS Transition Management)

Ålder: 45

Jobbat på Atea sedan: juni 1999

Atea med tre ord: Nära, Trevligt, Stabilt

Brinner för på fritiden: Mina intressen börjar alla på f - familj, fota, formel 1 (titta, lyssna, spela, nörda), fordon

Du har gjort en lång karriär på Atea. Vilka olika roller har du haft och vad har fått dig att stanna?

Jag har haft många olika titlar, jobbat som tekniker, med intern-it, varit videokonferensvärdinna (!), konsult, jobbat med presales och som transition manager.

Jag började på Atea i Sundsvall, flyttade sedan till Uppsala och fick behålla min anställning hos Atea. Det har ständigt dykt upp intressanta utmaningar som gjort att jag har kunnat fortsätta utvecklas.

År 2011 gick flytten till Skåne, och även då kunde jag bibehålla min anställning om än i ytterligare en ny roll hos AMS (Atea Managed Services). Givetvis har jag stundtals varit ”mätt” på det jag gör, men då har jag oftast kunna justera mina uppdrag eller fått nya ansvar, vilket gjort att jag har kunnat bibehålla glöden och fortsätta leverera. En annan faktor som fått mig att trivas är den uppskattning jag fått tillbaka från Atea.

Vad innebär din nuvarande roll?

Jag har personalansvar för transition managers på AMS, inklusive utveckling av onboarding-uppdraget. Det innebär att jag etablerar våra AMS-tjänster ute hos kund och försöker öka kvalitén på arbetet. AMS Onboarding Sverige består idag av fem medarbetare, som är utspridda i landet - från Luleå i norr och Göteborg i väst till olika delar av Skåne.

Hur säkerställer du en lyckad leverans?

Mitt ansvar är att se till så att varje mottagare har fått de förutsättningar som krävs och att de också är redo att ta över sitt eget ansvar inom leveransen. Det är viktigt för mig och mitt team att vi ständigt utvecklar det vi jobbar med. Vi rättar till brister där de uppkommer och lär oss på så vis vad vi kan förbättra eller förtydliga så att hela Atea lyckas bättre med leveransen, i alla de delar vi kan vara med och påverka.

Finns det några egenskaper som kännetecknar en typisk ”atean”?

En atean är ofta familjär och social, har humor och skyggar inte för arbetsbördan.

Var ser du dig själv om fem år?

Jag gissar att jag förmodligen jobbar kvar i samma roll som idag, och fortsätter driva utvecklingen framåt för uppdraget - som vanligt lojal mot Atea. Varför lämna? Jag trivs ju fortfarande!