Ateas allmänna och särskilda villkor

Version 1.0

Definitioner

Atea
Atea Sverige AB, organisationsnummer 556448–0282.

Avtal/-et
Det avtal som tecknats mellan Kunden och Atea, inkl. samtliga tillhörande bilagor samt Leveransavtal, som specificerar i vilken omfattning som Produkter och/eller Tjänster ska levereras.

Kunden
Det företag eller den organisation som har ingått Avtalet med Atea.

Leveransavtal
Ett kontrakt som ingås mellan Kunden och Atea som avser leverans av specificerade Produkter och/eller Tjänster. Leveransavtalet blir en del av Avtalet och omfattas av Avtalets villkor.

Part/Parter
Atea och Kunden benämns gemensamt för ”Parter” och var för sig för ”Part”.

Produkt
Ateas leverans av programvara, maskinprodukter och nätverkskomponenter eller eventuella förberedande anpassningar innan leverans såsom installation, emballering och lagerhållningstjänster.

Tjänst/Tjänsten
En av Atea tillhandahållen kombination av människor, processer och teknik för att leverera ett värde till en Kund genom att tillhandahålla det resultat som Kunden och Atea har kommit överens om i Avtalet.

Innehållsförteckning

1. VILLKORENS TILLÄMPLIGHET
2. KUNDENS ÅTAGANDE
3. PRISBESTÄMMELSER
4. BETALNINGSVILLKOR
5. ANVÄNDANDE AV UNDERLEVERANTÖR
6. KOMPETENSÖVERFÖRING
7. ATEA ESHOP
8. LEVERANS AV PRODUKTER
9. RETURER
10. ANSVAR FÖR UTRUSTNING
11. ÄGANDERÄTTSFÖRBEHÅLL
12. SÄKERHET
13. PERSONUPPGIFTER
14. PERSONAL (NON-SOLICITATION)
15. ANSVAR VID FEL
16. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER
17. FÖRTIDA UPPHÖRANDE
18. SÄRSKILDA VILLKOR FÖR HARDWARE SERVICES
19. SÄRSKILDA VILLKOR FÖR PROFESSIONAL SERVICES
20. SÄRSKILDA VILLKOR FÖR MANAGED SERVICES
21. SÄRSKILDA VILLKOR FÖR SERVICE & SUPPORT
22. SÄRSKILDA VILLKOR FÖR FINANCE SERVICES
23. SEKRETESS
24. SKADESTÅND
25. FORCE MAJEURE
26. ÄNDRINGAR OCH TILLÄGG
27. MEDDELANDE
28. ÖVERLÅTELSE
29. LAG OCH TVISTER