Hoppa till huvudinnehåll
Tillbaka till Offentlig sektor

Ramavtal Adda : Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2019

ADDA har upphandlat ett ramavtal för multifunktionsskrivare och tillhörande tjänster. Ramavtalet är utformat för att underlätta för avropsberättigade att köpa dokumenthanteringsprodukter och tjänster till konkurrenskraftiga priser.

Avrop

Avrop sker genom dynamisk rangordning för Delområde 1 "Stora MFP och Skrivare med serviceavtal" och Delområde 6 "Universell FollowMe-lösning". Addas "avropsverktyg" räknar ut vilken av ramavtalsleverantörerna som erbjuder det lägsta priset för just den kombinationen och därför ska tilldelas beställningen.

Avtalsnr 10462

Avtalsstart: 2021-12-01

Slutdatum: 2025-11-30

 

Så här beställer du:

  1. Avropsverktyget för respektive delområde hittar du hos Adda Inköpscentral LÄNK
  2. Fyll i dina behov i verktyget och se under fliken sammanställning vilken leverantör du ska skicka beställningen till.
  3. Om det är Atea som erbjudit det lägsta priset för din beställning skickar du denna till oss LÄNK.

Eftersom det kan finnas många beroenden (t ex befintlig miljö) att ta hänsyn till rekommenderar vi också att kontakta oss leverantörer vid frågor om sortiment och detaljer i samband med avrop. Välkomna!

Delområden

Ramavtalet är uppdelat i 6 st delområden. Atea är ramavtalsleverantör på två av dessa.

Delområde 1

Stora MFP och Skrivare med serviceavtal (Atea, Canon och Xerox)

Produkter

  • 10 st Multifunktionsskrivare med ett antal tillval
  • 4 st Skrivare med ett antal tillval

Tillvalstjänster

  • IT-teknikers rådgivning och servicetjänster utanför serviceavtal/supportavtal        
  • Bortforsling och omhändertagande av UM:s befintliga/gamla maskiner        
  • Urtagning och överlämnande av databärande medier        
  • Flyttning och omplacering        
  • Teknisk utbildning        
  • Grundläggande användarutbildning
  • Avancerad användarutbildning
  • Avancerad installation        
  • Teknisk utbildning FollowMe-lösning
  • Användarutbildning FollowMe-lösning

FollowMe (i kombination med köp av MFP, exklusive SV1 och F1)

FollowMe-lösning, men alla nödvändiga licenser, autentificering, roaming och rapportmodul

Tillval:

  • Supportavtal till FollowMe-lösning
  • Uppsättning och installation per MFP
  • FollowMe Embedded kortläsare
  • FollowMe Hardware kortläsarterminal
  • Lokal lösning
  • Molnbaserad lösning
  • Kryptering vid molnbaserad lösning
  • OCR-behandling
  • Air Print
  • Trådlös utskrift/mobil utskrift
  • Regelbaserad utskrift
  • Serverlösning som kan distribuera certifikat till enheterna från den centrala applikationen

Produktinformation

Skrivare Svartvit och Färg (A4)

MFP Svartvit (A4 & A3)

MFP Färg (A4 & A3)

 

Delområde 6

Universell FollowMe-lösning (Atea och Perfect Print)

En universell FollowMe-lösning ska inte vara låst till en specifik Tillverkares maskin/er utan måste vara kompatibel med minst fem olika Tillverkare.

Atea Universal FollowMe Produktblad

Flera av de funktioner som i delområde 1 är tillval ingår i lösningen som offererats i delområde 6. Ytterligare tillval som kan göras är:

  • Supportavtal till FollowMe-lösning
  • Uppsättning och installation per maskin
  • FollowMe Embedded kortläsare
  • FollowMe Hardware kortläsarterminal
  • Lokal lösning
  • Molnbaserad lösning
    • Kryptering vid molnbaserad lösning
  • IT-teknikers rådgivning och servicetjänster utanför supportavtal efter garantitiden
  • Användarutbildning
  • Teknisk utbildning
Tillbaka till Offentlig sektor