Dubbelt upp från Dell
– Jag är jätteglad och stolt över det här. Utmärkelserna är ett kvitto på hur långt vi har kommit i vår strävan att vara ”the place to be” för partners, kunder och medarbetare, säger Mats Löwnander, chef på Atea Product Services.
Under pandemiåret 2020 har Atea haft en stor affärstillväxt med Dell Technologies produkter. Partnerskapet har vuxit sig starkare på alla nivåer, från leveranser av datorer till mjukvaror och datacenter.
– Vi har jobbat väldigt målinriktat tillsammans med både kunder och Dell Technologies för att leverera så högt kundvärde som möjligt, och även investerat mycket i kompetens, säger Mats.
Internationell uppmärksamhet för nordiska initiativ
Att belönas med ”Social Impact”, bland partners i hela centrala och norra Europa, är resultatet av målmedvetna och ansvarstagande insatser från Atea. Dit hör 100 %-klubben, Atea Sustainability Focus samt den koncerngemensamma målbilden för cirkulär it och ambitiösa klimatmål.
– Det är väldigt kul att vårt hållbarhetsarbete får mer uppmärksamhet internationellt på det här sättet. Svenska och nordiska kunder ligger extremt långt framme i sina hållbarhetskrav, vilket har bidragit till att vi är på tå och utmanar oss själva hela tiden, säger Mats.
Prisades även i maj
Det är inte första gången i år som Atea prisats av Dell Technologies. I maj fick Atea det prestigefyllda ”Channel Services Delivery Excellence Award”. Ingen annan partner i Norden lyckas leverera på samma nivå när det gäller installation och service inom bland annat lagring, backup och HCI (hyperkonvegerad infrastruktur), konstaterade Dell Technologies då.