Dell Technologies: Atea levererar världsklass för andra året i rad.
Dell Technologies har utvärderat hur bra deras partners globalt är på installation och service kopplat till deras produkter – specifikt inom lagring, backup och HCI (hyperkonvergerad infrastruktur).
Utmärkelsen ”Channel Services Delivery Excellence Award” ges bara till de partners som har lyckats upprätthålla den absolut högsta nivån under minst sex månader – ett nålsöga som bara 38 partners i hela världen tagit sig igenom. Atea är alltså en av dem, för andra året i rad.
Utmärkelsen gör att Atea hamnar högt i Dells Partner Finder, it-tillverkarens tjänst online som hjälper organisationer att hitta lämpliga partners.
– Utmärkelsen betyder att våra kunder kan känna en trygghet. De har nu ett kvitto på att våra konsulter levererar på den högsta nivån i världen, säger Christoffer Kullring, Partner Manager på Atea.
Ökad driftsäkerhet och smidigare installationer
En av de saker som undersökts är hur ofta konsulterna tar hjälp av Dells support. Ju mer sällan det händer, desto smidigare process för kunderna.
– Vi behöver sällan ta hjälp av Dells support eftersom våra konsulter utbildar sig grundligt i produkterna, och ständigt håller sig uppdaterade.
En annan sak som Dell har undersökt är i vilken utsträckning deras partners använder best practice för proaktiv support. Att Atea följer best practices innebär att kunderna får ett extra lager driftssäkerhet, i och med att Dell kan förutse och varna för potentiella problem innan de inträffar.