Atea förlänger sponsorsamarbetet med Svensk Friidrott
- Det känns jättekul att förlänga ett samarbete där det fortfarande finns potential, nyfikenhet och vilja att arbeta vidare i samma anda men också för att hitta på nya saker ihop. För vår del lär vi oss av Ateas sätt att tänka kreativt i utmanande situationer, något som vi tycker att de står mycket för i sin bransch, säger Stefan Olsson, Generalsekreterare för Svensk Friidrott.
Stefan berättar att det under pandemi-året varit viktigare än någonsin att tänka utanför boxen och fokusera på framtid, och att inte fastna i gamla strukturer. Förutom att fortsätta driva utveckling i såväl ungdomsverksamhet som elitverksamhet har det blivit än viktigare för Svensk Friidrott att bidra till ökad folkhälsa framöver.
Viljan att skapa nytt tillsammans och bygga vidare på den gemensamma grunden har lett till en långsiktighet som rätt unik för sponsorskapet, som nu går in på sitt fjortonde år. Avtalet innebär idag bland annat exponering på tävlingar i Svensk Friidrotts regi, samarbete med friidrottslandslagets förbundskapten inom hälsoinsatser och delat värdskap runt aktiviteter som Friidrottsgalan, Svenska Löpare och SM-milen.
- Vårt sponsorskap med Svensk Friidrott handlar om att på olika sätt stötta våra förebilder inom laganda, målmedvetenhet och inställning. Deras resa är inte helt olik vår; oavsett situation vill vi nå längre och åstadkomma mer. 2021 är äntligen igång och friidrottarna har, precis som vi, längtat efter att kasta sig ur startblocken så nu ser vi fram emot att följa deras imponerande prestationer, säger Linus Wallin, vd för Atea Sverige.
Atea är glada att samtidigt förlänga avtalen med Team Atea som består av Sofie Skoog (höjdhopp), Khaddi Sagnia (längdhopp), Daniel Ståhl (diskus) och Thobias Montler (längdhopp).