Hoppa till huvudinnehåll
Nyhet2021-01-13

Atea erhåller sällsynt status av Cisco – i tre länder samtidigt

Som en av få Cisco-partners i Sverige erhåller Atea nu högsta status inom Cisco Customer Experience; förmågan och kompetensen att skapa verksamhetsnytta hos sina kunder. Det bakomliggande arbetet har gjorts tillsammans med Atea i Danmark och Norge, som tätt inpå fått samma status.
Cisco utmärkelse

- Det var ett intensivt projekt och jag är jättestolt över alla som har bidragit och säkerställt denna status. Med detta i ryggen ska vi fortsätta driva en säker digitalisering som genererar nytta för våra kunder, säger Martin Moberg som är Concept Manager inom Hybrid Platforms hos Atea och har lett projektet från svenskt håll. 

Statusen bevisar att Atea kan skapa önskvärd effekt hos kunderna genom såväl hårdvara som mjukvarulösningar. Under arbetet med utmärkelsen har höga krav ställts på Ateas förmågor att driva innovation och generera tydlig verksamhetsnytta, hela vägen från idé till implementation och uppföljning. Något som får stor inverkan på kundnöjdheten: 

- Digitaliseringen sker snabbare och snabbare, inte minst har covid-19 accelererat tempot i svenska verksamheter. När det gäller komplexa lösningar är det därför viktigare än någonsin att ha rätt processer, rutiner och verktyg på plats. Lika viktigt är det att kunna visa kunderna vad vi gör och vad det leder till så att de får större insikter kring värdet av varje investering och fattar välgrundade beslut framåt, förklarar Martin. 

Kontakta gärna:

Jens Kronvall
Jens Kronvall Partneransvarig Cisco