Skapa it-resiliens i en osäker värld
I en värld där osäkerhet är en konstant, är det avgörande att it inte bara fungerar, utan fungerar förebyggande. En proaktiv it-organisation planerar för framtiden och kan fatta bättre och snabbare beslut, vilket minskar sårbarheten och säkerställer kontinuerlig drift. Linus Granzell och jag (Adam Åkermark Terrs) kommer på årets Atea IT-arena att dela med oss av hur ni kan säkra er it, genom en proaktiv och strukturerad tjänsteleverans. I denna artikel ger vi dig en liten inblick kring vad vårt pass kommer att handla om.
Adam Åkermark Terrs , Sales Specialist Technical Support.
Grunden för motståndskraft i it
För att upprätthålla samhällets motståndskraft rekommenderas regelbundet underhåll, utbildning av personal, användning av övervakningsverktyg och implementering av säkerhetsprotokoll.
Vad innebär proaktiv support?
I motsats till att ”bara” reagera och ”släcka bränder” när något går fel, innebär proaktiv support att man arbetar förebyggande för att undvika problem innan de uppstår. Skulle det trots allt göra det, står dedikerade supportteam redo att hantera era ärenden och säkerställer att de rekommendationer och lösningar som ges, är anpassade efter era specifika behov och miljö.
Linus Granzell, Lösningsspecialist
Detta leder till högre prioritet och snabbare lösning, vilket i längden sparar er pengar och upprätthåller nöjdare medarbetare och kunder.
Från reaktiv till förebyggande it
Genom att investera i proaktiv it-support kan er organisation inte bara hantera problem när de uppstår, utan även förutse och förebygga dem innan de påverkar verksamheten. Detta skapar en robust och flexibel it-miljö som kan anpassa sig till förändrade förhållanden och nya utmaningar.
En investering i framtiden
I slutändan handlar det om att skapa en trygg och stabil grund för verksamheten att stå på, vilket möjliggör tillväxt och innovation. En proaktiv strategi inom it är inte bara en försäkring mot framtida problem, utan också en katalysator för kontinuerlig förbättring och utveckling. Det är en investering i framtiden som betalar sig genom ökad innovation och effektivitet, minskade kostnader, en mer stimulerande vardag, samt säkrare och mer optimerad it.
Dags att tänka nytt
Nu sticker vi möjligen ut hakan lite, men vi är övertygade om ifall att ni vill vara en arbetsgivare i framkant, behöver ni förändra hur ni arbetar. Det räcker inte längre med att fortsätta som ni alltid gjort och ”hålla lamporna lysande grönt”, verksamhetens krav på it-avdelningen är högre än så och detsamma gäller kraven från er personal. De vill inte längre bära ansvar för att leta i supportmatriser och lägga pusslet själva om hur er miljö ska hållas igång, de vill fokusera på saker som tillför värde och stöttar verksamheten.
Själv är bäste dräng?
Och håller ni inte riktigt med om det, så fundera på vad det kostar er i tid och pengar att vara ”bästa dräng själv”. Och hur stor är risken, för hur vet ni att ni är färdiga med att exempelvis leta patchar?
Hoppas att detta väckt din nyfikenhet på hur vi på Atea kan hjälpa er att skapa it-resiliens i en osäker värld, samt att vi får möjlighet att ses på årets Atea IT-arena där vi kommer att hålla ett pass (”Höj säkerheten i dina plattformar med en proaktiv och strukturerad tjänsteleverans”) på följande orter:
- Gävle 25/9
- Eskilstuna 9/10
- Växjö 14/10
- Norrköping 23/10
- Umeå 11/11
- Luleå 13/11
- Malmö 18/11
Vi ser fram emot att få träffa dig!
Här kan du läsa mer om våra Serviceavtal och supporttjänster 💡