Mer än bara ett service- och supportavtal
Vi erbjuder skräddarsydda serviceavtal och supporttjänster som inte bara sparar tid och pengar, utan också ger er full kontroll och trygghet. Genom Atea Technical Services får ni både reaktiv support med snabb hjälp när problem uppstår och proaktiva tjänster som förebygger störningar, minskar oplanerade driftsstopp och ökar effektiviteten. På så sätt kan ni lägga fokus där det hör hemma, på er verksamhet.
Med lång erfarenhet och expertis inom service och support för nät och datacenter är vi en pålitlig partner för era behov. Att hantera en komplex it-miljö och service- och supportavtal kräver tid och kunskap, vi avlastar er genom att ta ett helhetsansvar för dessa avtal.
Våra tjänster går bortom traditionell reaktiv support. Med våra proaktiva tjänster arbetar vi för att minimera risken för störningar i er it-miljö. Dessutom får ni hjälp att hålla koll på kostnaderna och får underlag för bättre prognoser och budgetering. Genom att erbjuda detaljerade rapporter och analyser får ni en klar bild av era utgifter, vilket underlättar planeringen och gör det möjligt att fatta välgrundade beslut.
Vårt mål är att hjälpa er till en mer stabil och förutsägbar it-miljö.

Regelbunden rådgivning
Som serviceavtalskund hos Atea har du en avtalsansvarig specialistsäljare som är din rådgivare under hela avtalsperioden.
Proaktiva tjänster
Många står inför utmaningar med att hantera och underhålla sin it-infrastruktur på ett kostnadseffektivt och säkert sätt.
Få kontroll över dina Cisco-licenser
Få kontroll i ert Cisco Smart Account och skapa de bästa förutsättningarna för att använda verktyget och få en tydlig licensstruktur.
Varför välja Atea Technical Services?
Kostnadsbesparingar: Med våra serviceavtal får din it-personal mer tid att ägna sig åt kärnverksamheten.
Inga överraskningar: Med vår Contract Management får du en tydlig bild av hur din miljö är supporterad.
Specialiserad expertis: Vårt team av erfarna it-proffs står redo att snabbt och effektivt lösa era tekniska problem.
Flexibilitet och skalbarhet: Våra tjänster anpassas efter era behov och växer med er verksamhet.
Riskminimering: Vi hanterar era it-utmaningar och säkerställer kontinuerlig support, vilket minskar era operativa risker.