Här hittar du vanliga frågor och svar
In English
För dig som vill göra en skadeanmälan eller har frågor kring ditt ärende.
Här hittar du vanliga frågor och svar
Insurance Case for School Computer Purchased from Us
For those of you who want to file a damage report or have questions about your case
Here you will find frequently asked questions and answers
The labels and instructions in this form are only available in Swedish language but you can answer in English. Please reach out to sales@ateafinance.se if you need any help.
Felanmälan görs via formuläret nedan, ifall datorn som anmäls är försäkrad.
Viktig information till dig som felanmäler iPad eller iPhone. Om du har uppdaterat till iOS7 eller senare kommer du behöva avaktivera funktionen "Hitta min iPad/iPhone". Avaktiveringen behöver göras för att Atea Garantiservice ska kunna byta ut din enhet. Om detta inte är gjort kommer enheten gå i retur till dig utan åtgärd med en hanteringskostnad.
Läs mer på denna PDF för mer information samt info om hur du går tillväga med avaktiveringen