Hoppa till huvudinnehåll
Har du någon fråga? Ställ den direkt i chatten här!

Information till dig

Här hittar du vanliga frågor och svar om hur du gör felanmälan och vad som gäller för reparation, garanti och returer när det gäller olika typer av produkter.

Felanmälan kan registreras dygnet runt. Anmälningar som inkommer efter 17.00 behandlas nästkommande arbetsdag.

Gå vidare till frågor gällande

➡️  Felanmälan

➡️  Garanti

➡️  Reparation

➡️  Retur och reklamation

Användbara länkar

🔗  Felanmälan och reparation produkter

🔗  Ateas allmänna och särskilda villkor

🔗  Försäljningsvillkor eShop

🔗  Allmänna villkor för service och support

My Atea

Förenkla din arbetsvardag och dialog med oss i vår kundportal My Atea. Du kan bl.a. skapa felanmälan och följa aktuell status på ditt ärende.

eShop

Hitta över 250 000 it-produkter, licenser, molnlösningar och relaterade tjänster i vår eShop. Du kan bl.a. se lagersaldon och jämföra produkter.

Felanmälan

Jag vill felanmäla en produkt, hur gör jag?
Vad behöver jag tänka på innan jag felanmäler min produkt?
Hur gör jag för att felanmäla en mobiltelefon eller en surfplatta från Apple?
Hur gör jag om jag vill felanmäla en autopilotregistrerad enhet?

 

Vad är en autopilotregistrerad enhet och hur vet jag om att min enhet är autopilotregistrerad?
Jag vill anmäla en transportskada på en eller flera produkter, hur gör jag?
Hur ser jag status på min felanmälan på produkter?
Min skrivare skriver inte ut och jag misstänker att tonern är slut, hur gör jag?

 

Garanti

Vad är garantin på denna produkt och vad täcker den?
Hur vet jag om en produkt omfattas av garanti?
Hur ser jag status på mitt garantiärende?
Hur lång är åtgärdstiden för fel som täcks av garantivillkor?

 

Är det någon kostnad för åtgärd av fel som täcks av garantivillkor?
Vad gör jag med en trasig produkt vars garanti har gått ut?
Vad omfattas av garantin?

 

Reparation

Hur gör jag för att få hjälp med reparation av en produkt och vad kostar det?
Kan jag få hjälp av Atea för att reparera en produkt?