Marketing Automation Specialist – Atea Software Cloud & Services

Stockholm
2025-05-31

Vi söker nu en talangfull och driven Marketing Automation Specialist till vårt dynamiska Data Analytics och MarTech-team inhouse. Du kommer att arbeta dedikerat åt affärsområde Software Cloud & Services samt ges möjlighet till att bygga en MarTech i världsklass. Ansök nu och hjälp oss förbättra lönsamhet, försäljning och en enastående kundupplevelse genom relevant e-postkommunikation. Tillsammans kan vi bygga ett smartare, mer effektivt och hållbart arbetssätt.

Din roll

Du kommer att arbeta för affärsområde Software Cloud & Services, men tillhöra Analytics & MarTech-teamet inom eCommerce. Arbetet kommer innebära nära kontakt med kollegorna hos Software, data engineering, och andra Marketing Automation-specialister i Sverige och Norden. Tjänsten ger dig goda möjligheter att påverka samt göra ett tydligt avtryck inom Ateas satsning inom Marketing Automation. I denna roll kommer du att arbeta i Microsoft Dynamics 365 Customer Insight Journeys och Data, MovableInk, Fabric mfl.

Dina främsta arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att designa och utveckla kundresor och kampanjaktiviteter i Dynamics 365 Customer Insight Journeys & Data
  • Tillsammans med intressenter från Software proaktivt identifiera värdefulla use case samt prioritera roadmap för dessa
  • Kontinuerligt analysera och optimera digitala kundresor, målgruppsurval, design och web tracking
  • Löpande assistera i analys av utfall från kampanjer och aktiviteter
  • Ansvara för att kvalitetssäkra flödet genom befintlig GDPR-policy
  • Ansvara för att Atea är uppdaterade på att utveckla organisationens förmåga att dra nytta av de möjligheter som marketing automation-verktyg möjliggör

Vem är du?

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Vi söker dig med en god teknisk förmåga och med ett strukturerat arbetssätt. Du är pålitlig och resultatinriktad och därmed mån om att leverera med hög kvalitet. Även om ditt fokus ligger på tekniken vill vi att du är kund- och affärsorienterad. Du är kommunikativ och pedagogisk vilket är en stor fördel. För att passa in på avdelningen och Atea vill vi dessutom att du är prestigelös och lyhörd.

För att lyckas i tjänsten som Marketing Automation Specialist bör du ha följande kompetens:

  • 2+ år som Marketing Automation Specialist är meriterande
  • Tekniskt lagd och intresse för ny teknik
  • Erfarenhet från Microsoft Dynamics Customer Insight Journeys och/eller Power platform är en stark fördel
  • Stor affärsförståelse och motivation till att driva försäljning, lönsamhet och relevant kundupplevelse
  • Behärska svenska och engelska flytande
  • Relevant eftergymnasial utbildning

Om Atea

Visste du att Atea är den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och Baltikum? I Sverige är vi runt 2700 medarbetare fördelade på 35 kontor runt om i hela landet. Vår styrka ligger i vår kombination av lokal närvaro, vårt omfattande och heltäckande erbjudande samt alla våra specialister. Tillsammans med våra kunder och partners bygger vi Sverige med IT och förbättra vardagen för skolbarn, lärare, äldre, sjukvård och näringslivet. Hos oss får du vara en del av världens mest hållbara IT-servicebolag, där vi är med och påskyndar omställningen mot en mer hållbar IT-värld.   

På Atea blir du en del av en vardag och en kultur som präglas av framåtanda, laganda och humor. Vi har en vision om att vara "The Place to Be" – en plats där alla växer och trivs, med kollegor som bryr sig om dig, om kunderna och om samhället.  

Kontakt & mer information

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Chung, Head of Analytics & MarTech eCommerce, via robert.chung@atea.se.

Som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Följ oss i sociala medier
LinkedIn Facebook Instagram Twitter YouTube

#LI-HYBRID 

Stockholm
2025-05-31