Hoppa till huvudinnehåll
Modern klienthantering innebär en molndriven, automatiserad och säkerhetsfokuserad helhetssyn på klienthantering. Syftet är att ge bättre kontroll för it och en förbättrad upplevelse för användaren jämfört med traditionella metoder. Atea Modern Management är tjänsten där vi hjälper din organisation att kickstarta resan mot modern klienthantering.

Rusta för framtiden med modern klienthantering

Många organisationer står idag inför utmaningar med att hantera en växande flora av enheter, höga krav på säkerhet, och behov av att skapa en attraktiv arbetsplats för medarbetarna. Med modern klienthantering får ni en lösning som möter dessa utmaningar – och samtidigt ger er flexibilitet att växa och utvecklas.

Förbättrad medarbetarupplevelse
Smidig start och snabb tillgång till rätt verktyg och information, oavsett var eller på vilken enhet era medarbetare arbetar. Kontinuerliga uppdateringar och proaktiv support minskar avbrott och frustration. Samtidigt ökar flexibiliteten och medarbetaren kan arbeta var som helst, när som helst. 
Flexibilitet
Stöd för hybrid- och distansarbete samt alla typer av enheter (PC, Mac, mobil, IoT).

Automatiserad säkerhet
Kontinuerliga uppdateringar och automatiska skydd gör att ni alltid ligger steget före nya hot. Dessutom bättre överblick och kontroll över alla enheter, oavsett var de befinner sig.
Effektiv it-drift stödjer affärsutveckling
Automatisering minskar manuellt arbete, risken för fel och frigör tid för it att arbeta proaktivt och bidra till verksamhetens utveckling

Så här fungerar Atea Modern Management

Under en workshop fördelad på två halvdagar med två av Ateas experter tar vi reda på ert nuläge, ert mål och hur vi kan överbrygga gapet – för att ni ska kunna ta er till en modern klienthantering. Efter workshopen får ni en skräddarsydd rapport med ert nuläge och mål, våra rekommendationer tillsammans med förslag på nästa steg för att börja realisera era mål.

💡 Förbereldelser

Under ett förmöte tillsammans med er identifierar vi rätt deltagare för workshopen. Samtidigt skapar vi oss en initial bild av er nuvarande miljö och vilka utmaningar ni upplever för att kunna anpassa workshopen efter era behov.

⚙️ Workshop

I workshopen tittar vi på nuläge, målbild och hinder. 

Exempel på områden i workshopen:

  • Slutanvändarens upplevelse
  • Installation och uppsättning av datorer
  • Applikationshantering
  • Identitetshantering och katalogtjänster
  • Nätverk, access och policys
  • Säkerhet och integritet
  • Support och plattformshantering
📒 Skräddarsydd rapport

Efter workshopen får ni en skräddarsydd rapport, som vi tillsammans går igenom. Rapporten innehåller ert nuläge och mål, våra rekommendationer tillsammans med förslag på nästa steg för att börja realisera era mål.

Värdet ni får

Rapporten ger er ett konkret underlag för fortsatt arbete där både affärsnytta och medarbetarupplevelse är integrerade.Ni undviker vanliga fallgropar och spara både tid och pengar.Ni får samsyn och kunskap i organisationen kring förändringen.

Modern klienthantering workshop

Börja med modernt klienthantering redan idag

Vi har hjälpt många organisationer att lyckas med sin transformation till modern klienthantering. Med Atea Modern Management får ni en trygg och beprövad väg till en modern, säker och effektiv it-miljö. Fyll i formuläret så ser jag till att ni kommer i kontakt med rätt person.