Rusta för framtiden med modern klienthantering
Många organisationer står idag inför utmaningar med att hantera en växande flora av enheter, höga krav på säkerhet, och behov av att skapa en attraktiv arbetsplats för medarbetarna. Med modern klienthantering får ni en lösning som möter dessa utmaningar – och samtidigt ger er flexibilitet att växa och utvecklas.
Förbättrad medarbetarupplevelse
Smidig start och snabb tillgång till rätt verktyg och information, oavsett var eller på vilken enhet era medarbetare arbetar. Kontinuerliga uppdateringar och proaktiv support minskar avbrott och frustration. Samtidigt ökar flexibiliteten och medarbetaren kan arbeta var som helst, när som helst. Flexibilitet
Stöd för hybrid- och distansarbete samt alla typer av enheter (PC, Mac, mobil, IoT).
Automatiserad säkerhet
Kontinuerliga uppdateringar och automatiska skydd gör att ni alltid ligger steget före nya hot. Dessutom bättre överblick och kontroll över alla enheter, oavsett var de befinner sig.Effektiv it-drift stödjer affärsutveckling
Automatisering minskar manuellt arbete, risken för fel och frigör tid för it att arbeta proaktivt och bidra till verksamhetens utveckling
Så här fungerar Atea Modern Management
Under en workshop fördelad på två halvdagar med två av Ateas experter tar vi reda på ert nuläge, ert mål och hur vi kan överbrygga gapet – för att ni ska kunna ta er till en modern klienthantering. Efter workshopen får ni en skräddarsydd rapport med ert nuläge och mål, våra rekommendationer tillsammans med förslag på nästa steg för att börja realisera era mål.
Under ett förmöte tillsammans med er identifierar vi rätt deltagare för workshopen. Samtidigt skapar vi oss en initial bild av er nuvarande miljö och vilka utmaningar ni upplever för att kunna anpassa workshopen efter era behov.
I workshopen tittar vi på nuläge, målbild och hinder.
Exempel på områden i workshopen:
- Slutanvändarens upplevelse
- Installation och uppsättning av datorer
- Applikationshantering
- Identitetshantering och katalogtjänster
- Nätverk, access och policys
- Säkerhet och integritet
- Support och plattformshantering
Efter workshopen får ni en skräddarsydd rapport, som vi tillsammans går igenom. Rapporten innehåller ert nuläge och mål, våra rekommendationer tillsammans med förslag på nästa steg för att börja realisera era mål.
Värdet ni får
Rapporten ger er ett konkret underlag för fortsatt arbete där både affärsnytta och medarbetarupplevelse är integrerade.Ni undviker vanliga fallgropar och spara både tid och pengar.Ni får samsyn och kunskap i organisationen kring förändringen.
Så har vi hjälpt våra kunder
Börja med modernt klienthantering redan idag
Vi har hjälpt många organisationer att lyckas med sin transformation till modern klienthantering. Med Atea Modern Management får ni en trygg och beprövad väg till en modern, säker och effektiv it-miljö. Fyll i formuläret så ser jag till att ni kommer i kontakt med rätt person.
