Välkommen till ett inspirerande tillfälle där vi delar med oss av aktuella kundcase – från smärtpunkter till implementerade AI-lösningar och uppnådda resultat. Du får ta del av insikter, lärdomar och konkreta exempel på hur teknik kan omsättas till affärsnytta.
Möt våra AI-experter och rådgivare från Atea Syd som, tillsammans med våra kunder har, gjort resan från idé till verklighet. Det blir en stund fylld av inspiration, dialog och nya perspektiv.
Vi ser fram emot att träffa dig!
Om du inte kan delta på eventet i Kristianstad så finns det även möjlighet att anmäla sig till Helsingborg den 8 oktober eller Malmö den 9 oktober.
✅ Agenda
08.30-09.00
Vi startar dagen med kaffe, frukost och mingel.
09.00-09.10
Inledning! Vi pratar om Mognadstrappan och vilka andra metoder som finns för att komma igång.
09.10-09.30
Computer Vision - ett område inom artificiell intelligens (AI) som handlar om att få datorer att "se", förstå och tolka bilder och videor – ungefär som människor gör med sina ögon och hjärna. Vi pratar om konkreta fall där rörlig bild tillsammans med AI gjort stor skillnad i att effektivisera och underlätta arbetet, både i privata och publika verksamheter.
09.30-10.00
Digitala assistenter - En digital assistent är en AI-driven mjukvara som hjälper människor att utföra uppgifter, svara på frågor eller automatisera processer. Den kan vara text- eller röststyrd, och förekomma som chatbot, avatar, app eller integrerad funktion i en plattform. Vi ger exempel på hur kunder använt det för att onboarda personal, summera årsredovisningar, sammanställa rapporter med mera.
10.00-10.30
AI Frank - är en AI-baserad SaaS-lösning utvecklad av Atea för att automatisera och effektivisera ärendehantering, särskilt inom kundtjänst. Den använder textanalys och maskininlärning för att kategorisera inkommande ärenden och dirigera dem till rätt handläggargrupp – helt automatiskt. Vi delar med oss av hur Atea själv samt kund nyttjar lösningen.
10.30-10.40
Kort paus
10.40-11.00
Maskeringstjänsten - ett AI-baserat verktyg som hjälper handläggare att identifiera och maskera känsliga personuppgifter i dokument inför utlämning av allmänna handlingar. Den används främst inom offentlig sektor och är utformad för att spara tid, höja kvaliteten och minska risken för felaktig hantering av persondata.
11.00-11.30
Hur tar ni i verksamheten nästa steg?
- Vi presenterar ett axplock av de tekniker som Atea och kunder nyttjar idag.
- Praktiska steg för att börja använda AI i verksamheten. Från mognadsanalys till ett färdigt case, med hjälp av beprövade modeller.
- Vanliga utmaningar och hur de kan övervinnas. Atea delar med sig av sina och kunders egna erfarenheter och lärdomar.
- Hur kan it serva verksamheten med rätt plattformar? Vi utforskar vilka frågor och strategier it behöver omfamna för att kunna starta verksamhetens AI-resa.
11.30
Slut och tack för idag! Det finns möjlighet att stanna en stund till, för dialog med Ateas experter för den som önskar.
Dagens experter och rådgivare från Atea