Hoppa till huvudinnehåll

Välkommen till ett inspirerande tillfälle där vi delar med oss av aktuella kundcase – från smärtpunkter till implementerade AI-lösningar och uppnådda resultat. Du får ta del av insikter, lärdomar och konkreta exempel på hur teknik kan omsättas till affärsnytta.

Möt våra AI-experter och rådgivare från Atea Syd som, tillsammans med våra kunder har, gjort resan från idé till verklighet. Det blir en stund fylld av inspiration, dialog och nya perspektiv.

Vi ser fram emot att träffa dig!

 

GlödlampaOm du inte kan delta på eventet i Helsingborg så finns det även möjlighet att anmäla sig till Kristianstad den 7 oktober eller Malmö den 9 oktober. 

Tid för event
8/10 2025, 08:30 - 11:30
Sista anmälningsdag
6/10 2025
Målgrupp
För dig som jobbar inom verksamheten och är nyfiken på möjligheterna med AI
Plats
Helsingborg
Adress
Rönnowsgatan 8C, 252 25 Helsingborg Visa på karta
Pris
Kostnadsfritt

✅ Agenda

08.30-09.00
Vi startar dagen med kaffe, frukost och mingel.

09.00-09.10
Inledning! Vi pratar om Mognadstrappan och vilka andra metoder som finns för att komma igång.

09.10-09.30
Computer Vision - ett område inom artificiell intelligens (AI) som handlar om att få datorer att "se", förstå och tolka bilder och videor – ungefär som människor gör med sina ögon och hjärna. Vi pratar om konkreta fall där rörlig bild tillsammans med AI gjort stor skillnad i att effektivisera och underlätta arbetet, både i privata och publika verksamhet​er.

09.30-10.00
Digitala assistenter -  En digital assistent är en AI-driven mjukvara som hjälper människor att utföra uppgifter, svara på frågor eller automatisera processer. Den kan vara text- eller röststyrd, och förekomma som chatbot, avatar, app eller integrerad funktion i en plattform. Vi ger exempel på hur kunder använt det för att onboarda personal, summera årsredovisningar, sammanställa rapporter med mera.

10.00-10.30
AI Frank - är en AI-baserad SaaS-lösning utvecklad av Atea för att automatisera och effektivisera ärendehantering, särskilt inom kundtjänst. Den använder textanalys och maskininlärning för att kategorisera inkommande ärenden och dirigera dem till rätt handläggargrupp – helt automatiskt. Vi delar med oss av hur Atea själv samt kund nyttjar lösningen. 


10.30-10.40
Kort paus

10.40-11.00
Maskeringstjänsten - ett AI-baserat verktyg som hjälper handläggare att identifiera och maskera känsliga personuppgifter i dokument inför utlämning av allmänna handlingar. Den används främst inom offentlig sektor och är utformad för att spara tid, höja kvaliteten och minska risken för felaktig hantering av persondata.

11.00-11.30
Hur tar ni i verksamheten nästa steg?​

  • Vi presenterar ett axplock av de tekniker som Atea och kunder nyttjar idag.
  • Praktiska steg för att börja använda AI i verksamheten. Från mognadsanalys till ett färdigt case, med hjälp av beprövade modeller. 
  • Vanliga utmaningar och hur de kan övervinnas. Atea delar med sig av sina och kunders egna erfarenheter och lärdomar. 
  • Hur kan it serva verksamheten med rätt plattformar? Vi utforskar vilka frågor och strategier it behöver omfamna för att kunna starta verksamhetens AI-resa. 

11.30
Slut och tack för idag! Det finns möjlighet att stanna en stund till, för dialog med Ateas experter för den som önskar. 

Dagens experter och rådgivare från Atea

Tomas Somrell
Tomas Somrell
Försäljningschef Information Management
Skicka e-post
Mohammed
Mohammed El-Khalil
Data Scientist
Skicka e-post
Anders Munke
Anders Munke
Strategisk Rådgivare
Skicka e-post
Anders Rönnberg
Anders Rönnberg
Försäljningschef Hybrid Platforms
Skicka e-post
Mica Wulff Kamm, Konsultchef Inom Ledning Och Strategi Atea
Mica Wulff Kamm
Konsultchef inom ledning och strategi
Skicka e-post
Marie-Louise Adamsson
Regional Affärsområdeschef Information Management
Skicka e-post