Hoppa till huvudinnehåll
Incident Response (incidenthantering) handlar om att genomföra strukturerade aktiviteter för att upptäcka, begränsa, utreda och eliminera akuta cyberhot. Under Attack? Ring oss nu.

Experter på incidenthantering

Målet med incindenthantering är att minimera konsekvenserna för er verksamhet vid en incident, identifiera rotorsaken, stänga säkerhetshål och återställa systemen till normal drift.

Medlemmarna i Ateas Incident Response Team (IRT) är erfarna konsulter med djup teknisk kunskap inom allt från applikation, klient och server till nätverk. De är experter på att förstå hotaktörers beteenden och har goda kommunikativa egenskaper för att dela insikter till en både operativ och strategisk publik.

Det här ingår när vi hjälper dig med incidenthantering

Genom att kombinera global expertis med lokal förankring kan vi stötta er med rätt hjälp, i rätt tid och på rätt plats. Våra incident responders går i beredskap dygnet runt årets alla dagar. Tillsammans bygger vi ett större, starkare och bättre cyberförsvar för organisationer i norra Europa.

Kostnadsfri onboarding, där du som kund utbildas inom incidenthanteringsprocessen.

Stöttning i det förberedande och preventiva arbetet.En dedikerad Customer Security Advisor (CSA) som fungerar som sparringpartner, vägvisare och kunskapsförmedlare. CSA är också en dörröppnare till Ateas breda och djupa kunskapsbank inom säkerhet.Månatliga uppdateringar om hotlandskapet på strategisk, taktisk och operativ nivå.

Dagliga statusuppdateringar och en sammanfattande incidentrapport med tillhörande debriefing.

Varför välja Atea?

Till skillnad från många andra leverantörer får du med Atea geografisk närhet, lokal förankring och ett brett team av experter i hela landet. Vi är inte bara en reaktiv partner – vi hjälper dig att bygga upp en robust säkerhetsförmåga över tid.

Kom i kontakt med oss

Carl-Johan Ekelund

Carl-Johan Ekelund, Head of Security.

Fyll i formuläret så ser jag till att du kommer i kontakt med rätt person.