Navigera vidare till startsidan Navigera vidare till sökrutan
Language
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Ny kund
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.

Orderhistorik i My Atea

Orderhistoriken flyttas till My Atea

Välkommen till My Atea

Vi på Atea vill att det ska vara enkelt för dig som kund att hitta korrekt och relevant information som berör din affär med Atea. Därför får du nu tillgång till My Atea.

Ett inlogg - flera möjligheter

My Atea och Atea eShop är sammankopplade med ett inlogg. Du kommer till My Atea via toppmenyn i eShop alternativ via ”mina sidor”. Du kan även logga in direkt till My Atea via länken https://my.atea.se

Orderhistoriken flyttas till My Atea

Under en övergångsperiod finns länkarna kvar till den tidigare order- och fakturahistoriken och den nya förbättrade historiken hittar du via ”Orderhistorik My Atea” respektive ”Fakturahistorik My Atea” (se Mina Sidor).

My Atea - enklare självservice

Förutom att du kan se order- och fakturahistorik, så har du i My Atea, även möjlighet till enklare självservice genom att du kan söka leveransinformation och registrera serviceärenden. Till vänster i bild ser du några exempel på vad du får tillgång till i My Atea.

Det som avgör vilken information du ser, är den roll ditt användarkonto är uppsatt mot samt de kundnummer du är knuten mot i eShop.

Har du frågor eller funderingar? Du hittar svar på det mesta på vår sida ”Frågor och svar om My Atea”.

Det går också bra att kontakta kundtjänst eller din Atea kontakt.

Exempel på funktioner i My Atea

Ge oss feedback

Det är utifrån kundbehov vi har skapat My Atea. Berätta gärna för oss vad som är viktigt för dig.

  • I My Atea kan du lämna förslag på funktionalitet du saknar eller lägga en röst på idéer som lämnats av andra användare.

  • Din feedback hjälper oss att göra My Atea bättre för dig och andra kunder.

  • All feedback vi får till forumet går vi igenom på veckovis basis.

  • För att kunna följa en statusförändring på ditt förslag eller ett förslag du röstat på, behöver du registrera din emailadress.
Guide - ge oss feedback