Kundvagn

Kundvagnen är tom

Language
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Ny kund
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Exkl moms

Driftsinformation för Atea eShop

Skulle du ha problem med eShop tar du i första hand kontakt med Ateas kundtjänst.

För att snabbt kunna hjälpa till behöver vi veta kundnummer, användarnamn samt få en beskrivning av problemet. Skicka gärna med en skärmdump på den vy som du upplever är fel.

Här hittar du även information om servicefönster. Tidpunkt då vi utför underhållsarbete på servrar och nätverk. Det kan t ex vara att installera de senaste uppdateringarna.


Kommande servicefönster i eShop - måndagen den 30:e maj 2022

Måndagen den 30:e maj, mellan klockan 20:00 - 24:00, utför vi underhålls- och förbättringsarbete av eShop. Arbetet är indelat i två steg:

  • Driftstopp mellan kl 20:00 och 21:00 p.g.a. teknisk uppgradering. Under den tiden kommer du inte att kunna logga in på eShop.

  • Fortlöpande underhållsarbete mellan kl 21:00 och 24:00. Under den tiden kan det förekomma tillfälliga störningar som gör att enstaka användare tappar kontakten med eShop. Om du råkar ut för detta så gör refresh på sidan och logga in på nytt. 


Kommande servicefönster i eShop - lördagen den 28:e maj 2022

Lördagen den 28:e maj mellan klockan 07:00 - 08:00 utför vi underhålls- och förbättringsarbete av eShop. Det innebär att du som användare inte kan logga in på eShop under denna tid. 


Dags för nödvändig uppdatering av Internet Explorer 11

Internet Explorer 11 (IE11) och äldre versioner av Edge fasas nu ut av Microsoft. Från och med den 17e augusti 2021 kommer säkerhetsuppdateringar inte längre att finnas tillgängliga för dessa webbläsare. Därför behöver du som kund uppdatera din webbläsare innan dess. En ouppdaterad webbläsare innebär säkerhetsrisker både för företagets IT-system och för användaren. Dessutom påverkas funktionaliteten då Ateas självbetjäningsplattformar (Atea eShop, MyAtea) inte kommer att stödja de gamla webbläsarna. Läs mer.

Microsoft fasar ut Internet Explorer (IE11) och äldre versioner av Edge