Driftsinformation för Atea eShop
Skulle du ha problem med eShop tar du i första hand kontakt med Ateas kundtjänst.
För att snabbt kunna hjälpa till behöver vi veta kundnummer, användarnamn samt få en beskrivning av problemet. Skicka gärna med en skärmdump på den vy som du upplever är fel.
Här hittar du även information om servicefönster. Tidpunkt då vi utför underhållsarbete på servrar och nätverk. Det kan t ex vara att installera de senaste uppdateringarna.
Kommande servicefönster i eShop - söndagen den 28:e maj 2023
Med jämna mellanrum utför
vi planerad service av hård- och mjukvara för att hålla våra
system uppdaterade.
Vid dessa servicetillfällen kan det förekomma kortare avbrott i våra tjänster.
Ett sådant avbrott kommer nu att ske söndagen den 28:e maj mellan kl 09:00 och 16:00. Atea utför då migrering av servrar och under tiden som arbetet pågår kommer du
inte att kunna logga in på eShop.
Dags för nödvändig uppdatering av Internet Explorer 11
Internet Explorer 11 (IE11) och äldre versioner av Edge fasas nu ut av Microsoft. Från och med den 17e augusti 2021 kommer säkerhetsuppdateringar inte längre att finnas tillgängliga för dessa webbläsare. Därför behöver du som kund uppdatera din webbläsare innan dess. En ouppdaterad webbläsare innebär säkerhetsrisker både för företagets IT-system och för användaren. Dessutom påverkas funktionaliteten då Ateas självbetjäningsplattformar (Atea eShop, MyAtea) inte kommer att stödja de gamla webbläsarna. Läs mer.