Kundvagn

Kundvagnen är tom

Language
Chatt
Offline
Inga operatörer finns tillgängliga
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Skapa konto
Chatt
Offline
Inga operatörer finns tillgängliga
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Exkl moms

Driftsinformation för Atea eShop


Skulle du ha problem med eShop tar du i första hand kontakt med Ateas kundtjänst.

För att snabbt kunna hjälpa till behöver vi veta kundnummer, användarnamn samt få en beskrivning av problemet. Skicka gärna med en skärmdump på den vy som du upplever är fel.

Här hittar du även information om servicefönster. Tidpunkt då vi utför underhållsarbete på servrar och nätverk. Det kan t ex vara att installera de senaste uppdateringarna.

 


Nästa servicefönster i eShop - onsdagen den 13 juni

Onsdagen den 13 juni mellan klockan 17:00 - 19:00 utför vi underhålls- och förbättringsarbete av eShop. Under den tiden kan det förekomma tillfälliga störningar. Enstaka användare kan då tillfälligt tappa kontakten med eShop. Om du råkar ut för detta så gör bara refresh och logga därefter in på nytt.  


Chatten har fått ny plats och layout

Vår chatt har bytt plats och layout. Ni som har chatten aktiverad hittar den nu till vänster om kundvagnen i övre högra hörnet. När våra innesäljare på chatten är tillgängliga är knappen grön (online), annars är den grå (offline). Även om chatten är stängd så har du alltid möjlighet skicka ett meddelande till våra innesäljare som besvaras när de åter är på plats. För bara muspekaren över ikonen och välj "Kontakta kundtjänst" så öppnas ett formulär där du kan beskriva ditt ärende.

Chatten är öppen helgfria vardagar mellan klockan 8.00 -17.00.

Ser du inte chatten?
Chatt-applikationen stöder den senaste versionen av samtliga webbläsare. Om du t.ex. använder Internet Explorer så är det version IE11 gäller.  

Chatt - Ny layout och placering

eShop har fått ny internetadress (URL)

Torsdagen den 28 september, fick eShop en ny internetadress. Bytet innebar att eShop blev en del av Atea.se-domänen, vilket i sin tur gör adressen lättare att komma ihåg.

Ny adress till eShop är:
https://www.atea.se/eshop/ 

Vad betyder det här för dig?
Under en övergångsperiod kommer både den gamla och nya adressen att fungera. Dock inte för kunder med PunchOut-lösningar (se nedan) som inte godtar redirect. Glöm inte att byta ut den gamla adressen till den nya i dina webbläsares favoriter eller på intranätet så snabbt som möjligt.

Kunder med PunchOut-lösningar
Ni som har PunchOut mot eShop har blivit direktkontaktade av oss (antingen direkt eller via er systemleverantör). Skulle ni av någon anledning få problem med inloggning kontaktar ni eshop@atea.se

Har ni några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er till Atea Kundtjänst, tele 020-44 66 00, tonval 1.