Kundvagn

Kundvagnen är tom

Language
Chatt
Offline
Inga operatörer finns tillgängliga
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Skapa konto
Chatt
Offline
Inga operatörer finns tillgängliga
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Exkl moms

Driftsinformation för Atea eShop


Skulle du ha problem med eShop tar du i första hand kontakt med Ateas kundtjänst.

För att snabbt kunna hjälpa till behöver vi veta kundnummer, användarnamn samt få en beskrivning av problemet. Skicka gärna med en skärmdump på den vy som du upplever är fel.

Här hittar du även information om servicefönster. Tidpunkt då vi utför underhållsarbete på servrar och nätverk. Det kan t ex vara att installera de senaste uppdateringarna.

 


Nästa servicefönster i eShop - onsdagen den 21 november

Onsdagen den 15:e november mellan klockan 20:00 och 21:30 utför vi underhållsarbete av eShop. Vår nuvarande applikationsserver Tomcat ersätts då av JBoss. Det innebär att du som användare inte kan logga in på eShop under denna tid. 


Kommande servicefönster i eShop - tisdagen den 4:e december

Tisdagen den 4:e december mellan klockan 17:00 - 19:00 utför vi underhålls- och förbättringsarbete av eShop. Under den tiden kan det förekomma tillfälliga störningar. Enstaka användare kan tillfälligt tappa kontakten med eShop. Om du råkar ut för detta så gör bara refresh och logga därefter in på nytt.  


Har du problem att logga in på Atea eShop?

Förflyttningen av inloggningen till central nivå har, för merparten av våra kunder, gått bra. För några har dock webbläsarens inställningar orsakat problem. Om du är en av dem så utför följande steg för att komma vidare.

  1. Rensa cookies i din webbläsare
  2. Gå till www.atea.se/eshop och välj ”logga in” uppe till höger
  3. Välj ”Glömt ditt lösenord” och ange ett nytt.
  4. Nu bör du bli inloggad i eShop.

Om du utfört ovanstående steg och ändå har problem med att logga in, vänligen kontakta kundtjanst@atea.se.



Ny inloggningsrutin den 27/9

Torsdagen den 27 september ändras inloggningsrutans utseende och länkreferens. Inloggningen sker nu på central nivå och är ett första steg till enhetlig och säker inloggning till alla Ateas system.

För användare med singel-sign-on (SSO) aktiverad

Användare som har uppsatt singel-sign-on med Atea verifieras alltid mot företagets normala inloggningsprocess och berörs inte av denna förändring. Vanligtvis används då en kundanpassad länk, exempelvis /login/företag. Efter den 27 september kan användaren även ange e-postadress vid inloggning som sedan verifieras av företaget.

Är du intresserad av singel-sign-on lösningar? 

Kontakta din säljkontakt eller kundtjänst så berättar de gärna mer.

Torsdagen den 27 september - ny inloggningsrutin

eShop har fått ny internetadress (URL)

Torsdagen den 28 september, fick eShop en ny internetadress. Bytet innebar att eShop blev en del av Atea.se-domänen, vilket i sin tur gör adressen lättare att komma ihåg.

Ny adress till eShop är:
https://www.atea.se/eshop/ 

Vad betyder det här för dig?
Under en övergångsperiod kommer både den gamla och nya adressen att fungera. Dock inte för kunder med PunchOut-lösningar (se nedan) som inte godtar redirect. Glöm inte att byta ut den gamla adressen till den nya i dina webbläsares favoriter eller på intranätet så snabbt som möjligt.

Kunder med PunchOut-lösningar
Ni som har PunchOut mot eShop har blivit direktkontaktade av oss (antingen direkt eller via er systemleverantör). Skulle ni av någon anledning få problem med inloggning kontaktar ni eshop@atea.se

Har ni några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er till Atea Kundtjänst, tele 020-44 66 00, tonval 1.