Kundvagn

Kundvagnen är tom

Language
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Ny kund
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Exkl moms

Driftsinformation för Atea eShop

Skulle du ha problem med eShop tar du i första hand kontakt med Ateas kundtjänst.

För att snabbt kunna hjälpa till behöver vi veta kundnummer, användarnamn samt få en beskrivning av problemet. Skicka gärna med en skärmdump på den vy som du upplever är fel.

Här hittar du även information om servicefönster. Tidpunkt då vi utför underhållsarbete på servrar och nätverk. Det kan t ex vara att installera de senaste uppdateringarna.


Kommande servicefönster i eShop - tisdagen den 7:e september 2021

Tisdagen den 7:e september, mellan klockan 17:00 - 19:00, utför vi underhålls- och förbättringsarbete av eShop. Under den tiden kan det förekomma tillfälliga störningar och enstaka användare kan tappa kontakten med eShop. Om du råkar ut för detta så gör bara refresh och logga därefter in på nytt.


Dags för nödvändig uppdatering av Internet Explorer 11

Internet Explorer 11 (IE11) och äldre versioner av Edge fasas nu ut av Microsoft. Från och med den 17e augusti 2021 kommer säkerhetsuppdateringar inte längre att finnas tillgängliga för dessa webbläsare. Därför behöver du som kund uppdatera din webbläsare innan dess. En ouppdaterad webbläsare innebär säkerhetsrisker både för företagets IT-system och för användaren. Dessutom påverkas funktionaliteten då Ateas självbetjäningsplattformar (Atea eShop, MyAtea) inte kommer att stödja de gamla webbläsarna. Läs mer.

Microsoft fasar ut Internet Explorer (IE11) och äldre versioner av Edge

Från och med 3e juni - paketspårning, order- och fakturahistorik i My Atea 

Nu hittar du order- och fakturahistorik och paketspårning i My Atea. Läs mer här.


Cookie banner - nytt utseende och beteende

Vi har ändrat utseende och beteende på vår cookie banner. Bannern är nu mer framträdande än tidigare och i cookie-inställningar får du även en detaljerad lista över de cookies som ingår i respektive grupp. 

OBS! Ändringen innebär att du på nytt behöver godkänna användning av cookies på Atea eShop.