Driftsinformation för Atea eShop
Skulle du ha problem med eShop tar du i första hand kontakt med Ateas kundtjänst.
För att snabbt kunna hjälpa till behöver vi veta kundnummer, användarnamn samt få en beskrivning av problemet. Skicka gärna med en skärmdump på den vy som du upplever är fel.
Här hittar du även information om servicefönster. Tidpunkt då vi utför underhållsarbete på servrar och nätverk. Det kan t ex vara att installera de senaste uppdateringarna.
Kommande servicefönster i eShop - måndagen den 12:e februari 2024
Måndagen den 12:e februari mellan klockan 20:30 -
23:30 utför vi en uppgradering av eShop. Under den tiden kan det förekomma tillfälliga störningar och enstaka
användare kan tappa kontakten med eShop. Om du råkar ut för detta så gör bara
refresh och logga därefter in på nytt.
Kommande servicefönster i eShop - söndagen den 18:e februari 2024
Söndagen den 18:e februari mellan klockan 07:00 -
15:00 utför vi en teknisk uppgradering av våra system. Under tiden som arbetet pågår kommer du inte att ha åtkomst till eShop, My Atea, AAM eller Cloud Portal.
Dags för nödvändig uppdatering av Internet Explorer 11
Internet Explorer 11 (IE11) och äldre versioner av Edge fasas nu ut av Microsoft. Från och med den 17e augusti 2021 kommer säkerhetsuppdateringar inte längre att finnas tillgängliga för dessa webbläsare. Därför behöver du som kund uppdatera din webbläsare innan dess. En ouppdaterad webbläsare innebär säkerhetsrisker både för företagets IT-system och för användaren. Dessutom påverkas funktionaliteten då Ateas självbetjäningsplattformar (Atea eShop, MyAtea) inte kommer att stödja de gamla webbläsarna. Läs mer.