Garanti och support
Datorer
Samtliga GU-datorer har 3 års ”På-platsen-service” nästa arbetsdag.
”På-platsen-service” gäller enbart i Sverige och för övriga länder måste
du skicka in eller ta dig till ett HP servicecenter. Batterier till samtliga GU bärbara datorer har 3 års garanti.
För
att felanmäla en dator kontaktar du i första hand IT-Service
Servicedesk på telefon 2020 och i andra hand Atea Servicedesk 010-110 32 10.
Befinner du dig utomlands kan du även kontakta respektive leverantörs
support direkt. Efter felanmälan kommer ett ärendenummer
skickas från vår Servicedesk samt ett meddelande att en tekniker kommer
att kontakta dig för att boka tid och plats för reparation.
Det går även att göra en felanmälan på den här sidan.
Övrigt sortiment
Garanti enligt respektive leverantörs garantiregler. Felanmälan kan göras till IT-Service Servicedesk tel 2020 eller direkt med produktens tillverkare.
Supportnummer till tillverkare
Här hittar du en sammanställning över supportnummer till de största tillverkarna.
Vem kontaktar jag - garanti och support hos tillverkare (pdf).