Hoppa till huvudinnehåll
Budskap och kommunikation på rätt plats och vid rätt tidpunkt till era medarbetare och kunder. I våra skalbara lösningarna för digital skyltning ingår ett webbgränssnitt som är enkelt att administrera och gör att ni enkelt och snabbt kan få ut önskad information.

Webbaserad lösning för digital skyltning

Tjänsten är en allt i ett-lösning för digital skyltning och vi driftar den i våra egna datacenter i Sverige. För att ni ska känna er trygga i verktyget erbjuder vi även utbildningar. Våra lösningsarkitekter och specialister bidrar gärna med kunskap kring hur ni kan anpassa lösningen efter behov.

Med rörlig bild och förändligt innehåll fångar du mottagarens uppmärksamhet enklare i det dagliga bruset.

Via publiceringsverktyget och de medföljande webbmodulerna och mallarna kan ni hantera och schemalägga innehåll till digitala skärmar centralt och lokalt. Vare sig om ni har fem, femtio eller femtusen skärmar kan ni enkelt skala upp eller ner ert budskap till samtliga eller enstaka skärmar. Det enda du behöver göra innan du börjar publicera innehåll är att ansluta skärmen till el eller datanät.

Tjänsten i tre enkla steg

  1. Skapa en spellista med det innehåll du vill exponera, till exempel dokument, webbsidor, fritext, bilder och filmer.
  2. Schemalägg när spellistan skall visas, till exempel tid, dag och vecka.
  3. Bestäm vilka skärmar innehållet skall visas på.

Tjänster

Vi erbjuder tjänster som underlättar i vardagen eller när ni behöver akut hjälp. För oss är det viktigt att ni känner trygghet oavsett om ni behöver hjälp med videokonferensutrustning, digital skyltning eller Microsoft Teams!

Användarstöd

Vi erbjuder en tjänst skapad för att kunna möta önskemål och för att kunna hjälpa slutanvändaren akut vid uppstart av möten och audio video teknik. Detta är en Atea helpdesk-funktion som utför och ger support endast på distans och över telefon. 

Förebyggande service

Vi erbjuder även tjänsten Preservice (förebyggande servicebesök). Här äger vi ansvaret att boka, utföra och protokollföra våra besök och genomgångar av Audio Video-fuktioner i kunden rum/anläggningar. Detta utförs under pågående serviceavtalstid och syftar till att identifiera och fånga avvikelser i funktionen i de berörda anläggningarna.

Ärendehantering

Vi utför och ansvarar för ärendehantering där vi erbjuder möjligheten att felanmäla din anläggning/funktion, respons inom uppsatta SLA nivåer, utredning, felavgränsning och åtgärd - både på distans och på plats. Detta gör vi med dedikerade Atea servicekonsulter, andra Atea konsulter med specialistkunskap och även med externa kontrakterade underentreprenörer.

Vi har även möjlighet att eskalera ett ärende till en Case-Manager för ökat fokus och styrning i svåra ärenden.

Serviceavtal

Samtliga tjänster vi levererar regleras och styrs av uppsatta nivåer och löften i vårt serviceavtal. Ett serviceavtal upprättas för att vi skall få ett dokument där all information samlas gällande vårt serviceåtagande vilket underlättar för alla och sätter förväntningarna på rätt nivå.

Behöver ni hjälp och saknar avtal kan man enkelt skapa en felanmälan här.

Vid frågor, kontakta gärna mig

Mattias Trampus
Lösningsarkitekt