Tillbaka till Retail
retail shopping Arbetsplats

Förstärk din kundsupport med AI

En Digital Assistent med chatfunktion analyserar dynamiskt kundens ärende och väljer sedan ett dialogmönster baserat på innehåll.

Dina kunder önskar support oavsett tidpunkt på dygnet och på sitt eget språk. Det är resurskrävande och en ekonomisk utmaning att bemanna med 24/7-support. Många av frågorna har dessutom liknande karaktär men behöver ofta specifik produktrelaterad kompetens. Ibland är det så enkelt som att en snabb navigering på hemsidan skulle lösa frågorna och bidra till en bättre kundupplevelse.

Vad menar vi med Digital Assistent?

En digital assistent med chatfunktion analyserar dynamiskt kundens ärende och väljer sedan ett dialogmönster baserat på innehåll. Genom att kontinuerligt trimma funktionens respons blir  supporten mer och mer träffsäker. Assistenten hanterar enkelt returer/reklamationer och guidar kunden rätt på hemsidan. Många kunder har frågor och vill veta mer om ex  företagets hållbarhetsarbete,  lediga tjänster, aktuella kampanjer osv.

En flerspråkig kundsupport som är tillgänglig på dygnets alla timmar ger en positiv upplevelse och innebär att kunden får direktkontakt utan väntetid.

Jag vill veta mer om Digital Assistent

Tillbaka till Retail
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer