Laddar meny

Möten på dina villkor

Reportage 2015-09-21
Skillnaden mellan fysiska och digitala möten suddas ut allt mer i takt med att tekniken förfinas. Med tjänsten Atea Anywhere samlar du all kommunikation i en enda plattform: telefoni, chatt och video.
Ulrika Nybäck
Journalist

1 - Fortsätt mötet på bussen 

Atea Anywhere innebär flexibla möten. Du väljer själv när det passar bäst att kommunicera med mobil, surfplatta eller dator. Om du deltar i ett videomöte på kontoret kan du enkelt koppla om mötet till mobilen och fortsätta att delta från bilen eller bussen. 

2 - Enklare för it-avdelningen 

Idag använder många företag och organisationer en plattform för telefoni, en för video och en för chatt. När all kommunikation samlas i en gemensam plattform underlättar det både för användaren och för it-avdelningen. 

3 - Du styr säkerhetsnivån 

När tjänsten integreras används verksamhetens egna säkerhetssystem och brandväggar, vilket innebär att du har kontroll över säkerhetsnivån. Atea Anywhere levereras som en tjänst från Ateas datacenter. Din it-miljö lagras i en egen virtuell zon av datacentret, något som ger hög säkerhet. 

4 - Flexibel betalningsmodell 

Du betalar endast per registrerad användare. När verksamheten ökar eller minskar antalet medarbetare kan tjänsten enkelt anpassas för det. Skalbarheten gäller även antalet tjänster. Du kan välja mellan att använda samtliga tjänster eller enbart några. Det är också möjligt att lägga till funktioner för telefonist, kundtjänst och flerpartsmöten. 

5 - Enkel att integrera 

Atea Anywhere integreras med befintlig it-miljö och molntjänster, som Office 365 eller CRM-systemet. Tjänsten baseras på Ciscos HCS-plattform och driftas i Ateas datacenter. Den är oberoende av fysisk plats och kan integreras med befintlig data- och teleoperatör. 

Läs mer om Atea Anywhere

Artikeln är hämtad ur Tomorrow 3-2015

Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer