Laddar meny
Foto: Jonas Borg

Atea goes Campus

Reportage 2015-09-21
I slutet av augusti intog Ateas medarbetare Stockholms universitet för att ta del av det senaste inom bland annat it-säkerhet och molnlösningar. Syftet är att företagets kunder alltid ska känna sig trygga i att de erbjuds den bästa kompetensen.

TEXT: Caroline Engvall FOTO: Jonas Borg

– Det absolut viktgaste i vårt uppdrag är att vi är relevanta som leverantör och partner för våra kunder. Det är vi när vi genom kunskap bidrar till deras utveckling, säger Niclas Torlén, utvecklingschef på Atea. 

Under två dagar befann sig Ateas personal på Stockholms universitet då Atea Campus och Techcamp arrangerades för samtliga 1 900 medarbetare. 

undefined– Det handlar bland annat om att vi lyfter innovativa lösningar. När vi exempelvis implementerar en hybrid molnlösning hos en kund i Norrland kan en konsult eller säljare i Malmö dra fördel av ett liknande upplägg för en kund i sin region, säger Niclas Torlén.

Utöver Atea Campus 150 utbildnings-pass, som leds av Ateas strategiska partners, it-arkitekter och interna experter, så sker också ett stort antal certifieringar inom nya områden. 

– Det innebär en trygghet och ett kvitto för våra kunder och strategiska partners att Atea har dokumenterad kunskap inom de senaste teknologierna som säkerhet och molnlösningar, säger Niclas Torlén. 

Dagen före Atea Campus arrangeras Techcamp då 60 av Ateas CAE:er, Competence Area Experts, samlas för gemensamma pass inom Ateas kompetensområden.

– Ateas CAE:er är bland de främsta i Sverige inom sina respektive områden och har kontinuerligt ett samarbete där de utbyter erfarenheter. Techcamp ger ytterligare en fördjupning av nätverkandet, säger Niclas Torlén.

Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer