Nytt avtal för Atea: Dokumentlösningar till 50 000 arbetsplatser i Västra Götaland

Pressmeddelande 2018-12-10
Atea tecknar nytt avtal med Västra Götalandsregionen för leverans av print- och dokumentlösningar till 50 000 arbetsplatser. Avtalet löper två år med möjlighet till förlängning och är värt omkring 60 miljoner SEK. Det gör avtalet till ett av de största i Sverige inom sin kategori.

– Vi är väldigt glada över att få medverka till att Västra Götalandsregionen får en modern printlösning som kan möta framtidens behov. En affär av den här storleken har stor betydelse för Ateas tillväxt i Göteborg, säger Åsa Cederlund, chef för Region Väst på Atea.

Affären ger Atea möjlighet att agera rådgivare åt Västra Götalandsregionen inom printområdet Ateas nära samarbete med samtliga stora leverantörer i branschen och företagets smidiga logistik genom det egna centret i Växjö är styrkor som vägt tungt i valet av leverantör. Sustainable Brand Index utsåg nyligen Atea till branschbäst inom hållbarhet, en aspekt som också spelat in i avgörandet av leverantör.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Västra Götalandsregionen även inom printlösningar. De ställer krav på ett aktivt miljö- och hållbarhetsarbete vilket vi med vår branschledande position inom hållbarhet uppfyller, förklarar Åsa Cederlund.

Åsa Cederlund
Regionchef