100 företag och organisationer återvinner 100%

Pressmeddelande 2018-06-01
Ateas hållbarhetsinitiativ 100%-klubben fick en flygande start på Ateas it-toppmöte i Tylösand. Hundra privata och offentliga bolag anmälde sitt intresse inom 48 timmar.

När Atea presenterade det nya hållbarhetsinitiativet 100%-klubben för 500 it-chefer på Atea Bootcamp i veckan var intresset överväldigande.

– Det är såklart väldigt roligt att så många företag och organisationer vill vara med och dela vår vision. Framöver kommer vi att utnyttja vår gemensamma kunskap och makt för att påverka våra miljöavtryck, säger Joel Lindquist, som arbetar med Ateas produkterbjudande.

Med 100%-klubben vill Atea utmana alla verksamheter, stora som små, privata som offentliga att ta en aktiv roll för att öka kunskapen kring it-återtag och för att få fler att börja agera för att minska sitt miljöavtryck. Siktet är högt inställt och målet för alla medlemmar är att få en 100 procent hållbar livscykelhantering av it-produkter. Nya medlemmar välkomnas till gruppen även efter eventet på Tylösand.

– Vi vet att frågan är aktuell och att gästerna på Atea Bootcamp brukar kliva fram, men det är fantastiskt roligt att så många har valt att ta ett första steg och vill ta ansvar. Vi är nu 100 organisationer som inte längre står och ser på, säger Magnus Sallbring, Kultur- och marknadsdirektör på Atea.

Läs mer om 100%-klubben

Se Magnus Sallbring berätta om hållbarhet och 100%-klubben från årets Atea Bootcamp

Joel Lindquist
Chef Erbjudande APS