Marie Ulwahn ny HR-chef på Atea

Pressmeddelande 2015-01-09
Marie Ulwahn tillträder som ny HR-chef på Atea. Marie Ulwahn har lång erfarenhet av olika befattningar inom personal och ledarskap och kommer närmast från Giesecke & Devrient som HR-chef.

– Atea är ett företag med ett starkt driv och entreprenörskap och jag ser fram emot att vara med och utveckla ledarskapet och skapa engagemang och tillväxt, säger Marie Ulwahn.

Innan Giesecke & Devrient arbetadeMarie Ulwahn bland annat på Sweco, Astra Zeneca och Sida i olika roller inom personal och HR. Genomgående är att Marie Ulwahn har varit drivande inom talang- och chefsutveckling.

– Vi är väldigt glada att kunna rekrytera Marie Ulwahn som ny HR-chef. För oss på Atea är det viktigt att attrahera och utveckla medarbetare, något som är lätt att säga men som i praktiken kräver en hel del om man menar allvar. Marie har en gedigen erfarenhet av talang- och chefsutveckling och jag ser fram emot att vi tar nästa steg inom området, säger Magnus Sallbring, HR- och marknadsdirektör, Atea Sverige.

Marie Ulwahn, HR-chef Atea Sverige, 08-633 68 22 marie.ulwahn@atea.se.
Magnus Sallbring, HR- och marknadsdirektör Atea Sverige, 08-477 47 11magnus.sallbring@atea.se