Ateas landslagsläger vinner Gyllene hjulet

Pressmeddelande 2015-03-27
Ateas landslagsläger vinner Gyllene hjulets kategori Årets långsiktiga. Landslagslägren är en kickoff som samlar medarbetare i arbetet att bygga Ateas gemensamma värderingar och kultur.

– Det är fantastiskt roligt att vi vinner. Landslagslägren är ett nav i Ateas resa med kulturen i centrum. Under våra kickoffer har vi tillsammans tagit stora och viktiga steg som har stärkt medarbetarnas engagemang och som i sin tur har bidragit till Ateas tillväxt, säger Carl-Johan Hultenheim, vd Atea.

Atea har sitt ursprung i ett antal it-bolag. Genom förvärv och sammanslagningar hade bolaget 2007 totalt 950 medarbetare och det fanns ett stort behov att göra ett avstamp och tillsammans skapa det nya Atea.

Under landslagslägren, som startade 2007, har medarbetarna bland annat arbetat fram Ateas värderingar; att sätta laget före jaget, ta personligt ansvar och att brinna för arbete. Det coachande ledarskapet har lanserats, samhällsengagemang i form av att bygga Sverige med it samt det gigantiska hälsoprojektet Sverigestafetten då 2 600 personer motionerade mellan Luleå till Malmö.

– Varje år har vi skrivit ett nytt kapitel i att engagera och involvera medarbetarna och idag ser vi resultatet i form extremt bra resultat vad det gäller medarbetarindex och en tillväxt långt utöver branschsnittet, säger Carl-Johan Hultenheim.

Gyllene hjulets kategorin Årets långsiktiga är ny för i år. 2014 vann Atea i kategorin Årets interna event med just Sverigestafetten. Landslagslägren arrangeras tillsammans med kommunikationsbyrån Minnesota.

För mer information:
Carl-Johan Hultenheim, vd Atea Sverige AB, +46 46 16 33 32 carl-johan.hultenheim@atea.se