Atea förstärker sin satsning med Microsoft

Pressmeddelande 2015-01-20
Anders Grönlund tillträder som ny partneransvarig för Microsoft på Atea. Anders har lång erfarenhet av partnerarbete och kommer närmast från Enfo, där han har arbetat som Market och Microsoft Manager.

– Jag har sedan lång tid, via olika samarbeten, haft Atea på radarn som en intressant arbetsplats. Nu ska det bli riktigt spännande att se hur jag med min kunskap i plattformar, erfarenhet som konsult och med mina kontakter kan bidra med för att stärka teamet ytterligare, säger Anders Grönlund.

Anders Grönlund har närmare 30 års erfarenhet från it-branschen. Innan Enfo har Anders haft olika roller inom marknad och försäljning hos KnowIT, HP och AST och Databiten.

– Anders är varmt välkommen till Atea och vår resa med Microsoft. Med sin personlighet, bakgrund och sitt kunnande kommer han att utveckla vårt erbjudande inom mobilitet, hybrida molntjänster och samverkan. Det kommer att stärka oss ytterligare i samarbete med våra kunder, säger Torbjörn Jonsson, chef för partnerorganisationen på Atea.

Anders Grönlund tillträder sin tjänst den 2 februari 2015.

Anders Grönlund, affärsansvarig Microsoft, Atea Sverige, 0702-63 03 04.
Torbjörn Jonsson, chef partnerorganisationen, Atea Sverige, 08-477 49 61,torbjorn.jonsson@atea.se