Laddar meny

Atea ökar satsningen på mobila lösningar

Pressmeddelande 2014-01-15
För att möta en ökad efterfrågan på appar och mobila lösningar samlar Atea utvecklingen och försäljningen av detta i den nya affärsenheten Atea Apps. Chef för enheten blir Simon Norman.

– Mobila lösningar och appar är rätt väg för att alla som vill effektivisera sin verksamhet. Vi ska hjälpa svenska företag, myndigheter, kommuner och organisationer över hela landet att få ut det bästa av den mobila tekniken, säger Carl-Johan Hultenheim, vd på Atea Sverige.

Atea har under det senaste året vässat sitt erbjudande inom mobila lösningar. Apputveckling och mobila produkter får en allt större betydelse för företag, myndigheter, kommuner och organisationer. För att möta en kraftigt ökad efterfrågan samlar Atea utvecklingen av mobila lösningar i den nya affärsenheten Atea Apps.

– Vårt fokus är att hjälpa våra kunder att effektivisera sina verksamheter med hjälp av smarta mobila lösningar och appar. Jag är övertygad om att vi kommer att göra skillnad och vara med och driva utvecklingen av mobila lösningar inom privat och offentlig sektor, säger Carl-Johan Hultenheim, vd på Atea Sverige.

Atea Apps levererar både färdigpaketerade och skräddarsydda appar och mobila lösningar. Med specialister som kan bygga mobila lösningar för en hel bransch eller en specifik kund finns stora förhoppningar om ett brett genomslag för Atea Apps på den svenska marknaden.

– Alla verksamheter tjänar på att införa mobila lösningar eller appar. Vi är specialiserade på att integrera nya mobila lösningar med affärs- och verksamhetssystemen. Först när det görs skapas den verkliga nyttan av en app, säger Simon Norman, ansvarig på Atea Apps i Sverige.

Bland de färdigpaketerade lösningarna som Atea säljer i dag märks bland andra Atea Time, Atea Resursbokning och Atea Hemtjänst.

– Det är tre exempel där en app smidigt förenklar verksamheten. Exempelvis tillhandahåller Atea Time mobil tidrapportering och effektiviserar hanteringen av löne- och fakturaunderlag. Med Atea Hemtjänst förkortas ledtiderna och leveranssäkerheten inom hemtjänster och visar nyttan av en bra mobil lösning, säger Simon Norman.

För mer information, kontakta:

Simon Norman, ansvarig Ateas affärsenhet Atea Apps, 0920 - 362 30, simon.norman@atea.se

Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer