Atea skriver avtal med Vattenfall

Pressmeddelande 2013-09-18
Atea Sverige AB har valts som leverantör av persondatorer och tillhörande tjänster till Vattenfall i Norden, Tyskland, Nederländerna och Storbritannien. Atea är ensam leverantör i avtalet, som sträcker sig över tre år, med option på ytterligare två + två år, med början i januari 2014. Det estimerade värdet på affären uppgår till 75 miljoner kronor per år.

– Vi är mycket stolta över att få vara Vattenfalls partner på klientsidan i leveransen av persondatorer och tillhörande tjänster. Jag ser det som ett bevis på att vi kan erbjuda de allra bästa lösningarna för ett företag av Vattenfalls storlek och med de krav som de ställer, säger Carl Johan Hultenheim, vd på Atea Sverige.

Vattenfall är en av Europas största producenter av elektricitet och den största producenten av värme. Huvudprodukterna består av elektricitet, värme och gas. Vattenfall har genom offentlig upphandling valt Atea som ensam leverantör av persondatorer och tillhörande tjänster till cirka 35 000 användare i Norden, Tyskland, Nederländerna och Storbritannien.

Carl-Johan Hultenheim, vd Atea Sverige AB,
mobil +46 46 16 33 32, carl-johan.hultenheim@atea.se