Tillbaka till Malmö

Lär känna Jonas Aschan Elmquist

Jonas Aschan Elmquist

Ålder: 33

Roll på Atea: Teamlead Technical Account Manager

År på Atea: 7

Kopplar av med: En löprunda och/eller en podd

Digital pryl jag inte klarar mig utan: Karaokemaskinen

Atea med tre ord: Framåtanda, kvalitetsorienterat och lagkänsla

Vad gör en Technical Account Manager på Atea?

En Technical Account Manager fungerar som en proaktiv kraft för sina kunder och har alltid övergripande tekniskt kunskap kring sin kunds it-miljö. Vi är med i den dagliga it-verksamheten och hjälper våra kunder att identifiera brister och förbättringspotential, samt stöttar dem i mer eller mindre alla delar av införandet av nya it-lösningar. En Technical Account Manager är för mig någon som är bra på att lyssna på sina kunders behov men samtligt inte är rädd för att utmana när det krävs.

 Atea bygger Sverige med it. Hur skulle du säga att du bidrar till detta i ditt jobb?

Våra kunder ser oss som en naturlig partner i utformandet deras it-roadmap och vi hjälper kunden med implementationen av dessa projekt. Vi ser till kundens intressen och presenterar relevanta lösningar med hög verksamhetsnytta. Det är ett stort ansvar som kräver att vi alltid är uppdaterade på nya trender och möjligheter.

Nämn tre roliga saker med ditt jobb?

Att få vara en starkt drivande part i att utveckla mina kunders it-miljö. Rollen är oerhört bred och utvecklande. Det låter som en klyscha men det är verkligen nya utmaningar varje dag och jag får träffa massor av människor och breddar nätverket hela tiden.

Vilka utvecklingsmöjligheter ser du på Atea?

Jag skulle vilja säga att det är helt upp till en själv. Har du ambitionen att lära dig något nytt så är min erfarenhet att Atea kommer stötta dig på resan. Hos Atea finns en anda av att vi vill mer och den genomsyrar hela bolaget, så även personlig utveckling.

Tillbaka till Malmö
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer