
– Idag berörs allt fler inom verksamheten av digitalisering och är med och fattar beslut om it-investeringar, vilket ställer nya krav på säljarens roll. Utbildningen bidrar till att skapa framtidens säljare som har en djup kunskap om kundens miljö och som utmanar med innovativa lösningar, säger Anders Bergström.
Redan i september startar utbildningen för de första kullarna och succesivt kommer samtliga medarbetare inom försäljning att delta i Atea Affärsakademi.
Anders Bergström inledde sin it-karriär på Owell i mitten av 80-talet. Sedan dess har Anders ingått i koncernledningen för bland annat Martinsson och Atea och har alltid haft ett stort fokus på försäljning och affärer
– Vi på Atea vill skapa en kundupplevelse i världsklass. Det sker genom att utmana och vara involverade i våra kunders verksamhet och då är det av största vikt att våra medarbetare kontinuerligt utbildas i de nya förutsättningarna. Atea Affärsakademi är ett sådant exempel och Anders Bergström är helt rätt person att ha ansvar för vår satsning, säger Niclas Torlén, chef Utveckling på Atea.