Atea är nominerade till Framtidens Marknadsavdelning av Resumé

Nyhet 2018-09-12
Stort mod och en stark samarbetsförmåga tillsammans med träffsäkerhet har gjort Ateas nationella marknadsavdelning till en av sex finalister i Resumés nya utmärkelse Framtidens Marknadsavdelning.

Marknadsavdelningens uppdrag är att göra det lättare för säljare och konsulter runtom i landet att göra affärer och rekrytera samt behålla skarpa medarbetare. Avdelningen är uppdelad i tre team som fokuserar på kommunikation, event och den digitala nyhetskanalen Voister.

– Vi utmanar oss själva hela tiden i hur vi kan underlätta för våra konsulter och säljare att bygga Sverige med it tillsammans med kunderna. Det är kultur hos oss att våga gå utanför boxen och tänka större, säger Magnus Sallbring, Kultur- och Marknadsdirektör på Atea.

Resumés pris ska gå till en svensk marknadsavdelning som jobbar framtidsinriktat, nydanande och med innovationskraft. Ateas nominering omnämner bland annat:

  • Ett varumärke som byggs både digitalt och fysiskt, på egen hand och tillsammans med kunder och samarbetspartners.
  • Stort fokus på digital marknadsföring som ökar antalet affärsmöjligheter.
  • Atea skapar it-branschens främsta mötesplatser.
  • Den oberoende nyhetssajten Voister som möjliggör för kunder och branschkollegor att berätta om sina it- och digitaliseringsprojekt.
  • Medarbetarna, där lång erfarenhet och ny kompetens blandas.

Övriga finalister är AMF Fastigheter, Nocco, SAS, TUI och ATG. Vinnaren utses den 19 september på Venue81 i Stockholm.

Läs mer på resume.se/event/marknad/

Magnus Sallbring
Kultur- och marknadsdirektör
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer